Pukul 330 Pagi Pintu Rumah Diketuk Kuat. Bila Chek Je Terus MEREMANG. Allahu.

| January 18, 2019 | 0 Comments

Pukul 330 Pagi Pintu Rumah Diketuk Kuat. Bila Chek Je Terus MEREMANG. Allahu. | Balik rumah sebab penat sangat terus tidur. Pukul 330 pagi terjaga sebab pintu rumah apartment digoncang kuat. Pelik siapa pulak ni. Bila check je terus tergamam. Allahu. Seperti diceritakan oleh FB Jemah

PINTU RUMAH DIGONCANG KUAT

Saye ada kisah benar menarik utk diceritakan. Mari baca dan share sekali.

Semalam saye balik awal dan terus pengsan tido di sofa… tp sebelum tido saye jerang air, sbb nak masak telur separuh masak…

Yang x bestnya saye terus terlelap…. hmmm.

Jam 3.30 pagi alih2 pintu rumah saye digoncang2… konsisten jugak la dalam sejam ke sejam lebih.. ..

Kalau nak kata ada angin, mustahil…. saye duk kondo…. ruangnya tertutup… nak kata orang lalu lalang pun dah 3.30 pagi…. lgpn kalau nak masuk kena pakai vip card… so mustahil ada orang masuk sesuka hati…. mmg tmpt saye tinggal ni sgt privasi.

Saye pun x pakai aircond…xde anginla abeh citer… dan xde org lalu lalang.

Fullstop.

Lama btl pintu rumah saye bergoncang2 mcm ada seseorang nak masuk… saye beranikan diri jugak tgk kat bawah lantai manatau ade tapak kaki ke tak….kosong! saye perati je sejam tu…
Dah kenapa pintu ni….

Saye akui, setakat alami gangguan mcm ni saye dah biasa dah…. dah lali…. pontianak mengilai la…. badan saye naik bijik tanpa sebab la ape la….. ini normal bg saye…

So saye pun xdela melenting…. tau jelah bukan keja manusia…… Anyway, saye capai hp terus balas mesej semua customer… hahahaha… saye mmg jns malas nak layan benda2 mcm ni…. saye teruskan kerja saye…

Mmg tak nangis bukan sbb tak takut tp sbb kalau takut pun ape je saye bleh buat… jiran saye dah tido semuanya…. so, saye wat dek jela sambil balas msj dan sambil dengar pintu rumah saye digegar2….hehe….

Tapi, saye nak berterima kasih gak kat diorang dok gegar rumah saye….tau tak kenapa…. mungkin depa nak inform yg saye terlupa tutup dapur elektrik saye….!!!!! Saye tersedar periuk saye hangus, dapur dok berasap….. habeh kering kontang periuk….

Masa ni tah kenapa saye bleh bangun utk cek suis2 padahal saye banyak guna brg elektronik….

Bayangkan 10 jam saye jerang air dgn maximum level….fuiyohhh… this is real okay…

Saye cpt2 tutup sebab ruang dapur tu sgt panas…. Syukur saye tak mati dalam diam… terperangkap dgn bau gas dan sebagainya…

Patutla jam 3.30 pagi saye tersedar dari tidor…. btl2 saye nyenyak sbb terlalu letih handle kerja dan pelajaran saye….

Last2 pintu kena gegar, mau saye tak terkejut…. terkejut siollll…

Kadang2 yg kite terlihat pelik dan ajaib secara tiba2 itulah yg terbaik utk selamatkan kite…

Ini semua ASBAB sahaja.

Bayangkan pintu rumah selama sejam yang bergoncang…. rupanya MUNGKIN makhluk Allah tu nak bgtau yg dapur rumah saye dah keluar bau gas dan berasap…

Allahuakbar… Masih panjang umur saye…

Terima Kasih Allah….

Terima Kasih menghantarkan sesuatu utk saye semalam…… Memang dalam situasi saye terpaksa berdikari ni, Allah menjaga saye dengan cara tersendiri… Ya saye terpaksa berdikari skrg….

Terima Kasih Allah….

Ok pagi ni saye bersiap2 nak ke kelas…

Dan….. Pintu saye takde bunyik pun…

Ya ia menyeramkan tp itu adalah perkara biasa bila kite baru sahaja pindah ke sesuatu tempat…

Salam pengenalan sentiasi ada dimana2…
hehehehe…..

Sumber: FB Jemah

Tags: , , , , , ,

Category: PELIK

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *