Tag: Petua

Inilah 12 Cara Hilangkan Kutu Rambut. Boleh Cuba!

Inilah 12 Cara Hilangkan Kutu Rambut. Boleh Cuba!

| December 9, 2018 | 0 Comments

Inilah 12 Cara Hilangkan Kutu Rambut. Boleh Cuba!|KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Sekali anda berjangkit kutu rambut, memang susah nak dibanteras semula. Ada kutu rambut bukan bermakna anda seorang yang pengotor. Tetapi jangkitan mungkin berlaku semasa anak-anak anda berada di taska. Tidur beramai-ramai di taska akan menyebabkan kutu rambut melompat dari satu kepala ke kepala yang […]

Continue Reading

Rahsia Khasiat Daun Bidara.

Rahsia Khasiat Daun Bidara.

| December 6, 2018 | 0 Comments

Rahsia Khasiat Daun Bidara.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Sebagaimana tumbuh-tumbuhan lain yang disebut dalam Al-Quran, bidara juga disebut sebagai salah satu daripada pohon di dalam syurga, pasti pokok bidara mempunyai keistimewaan dan khasiatnya yang tersendiri. Sekiranya ia mendapat tempat di dalam Al-Quran, sudah tentunya ada banyak rahsia kebaikan disebaliknya. Pokok Bidara atau nama saintifiknya, Z. […]

Continue Reading

Bagaimana Mengenal Pasti Sakit Kepala Anda Itu Adalah Migrain? Ini Caranya…

Bagaimana Mengenal Pasti Sakit Kepala Anda Itu Adalah Migrain? Ini Caranya…

| December 4, 2018 | 0 Comments

Bagaimana Mengenal Pasti Sakit Kepala Anda Itu Adalah Migrain? Ini Caranya…| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Rasanya semua orang akan merasai sakit kepala sekali sekala di dalam hidup mereka. Sekiranya berasa tidak sihat kita akan berasa sakit kepala. Kebanyakan simptom kepada penyakit akan menyerang di bahagian kepala. Kita akan mengalami sakit kepala walaupun dalam keadaan sihat […]

Continue Reading

Inilah 16 Cara Hilangkan Mulut Berbau. Boleh Cuba!

Inilah 16 Cara Hilangkan Mulut Berbau. Boleh Cuba!

| December 4, 2018 | 0 Comments

Inilah 16 Cara Hilangkan Mulut Berbau. Boleh Cuba!| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Anda mempunyai masalah mulut berbau? Dah berusaha macam-macam tapi masalah mulut berbau tak juga hilang. Jangan susah hati. Kami faham, mulut berbau sememangnya boleh menyebabkan anda berasa rendah diri dan tak selesa untuk bergaul dengan orang ramai. Istimewa untuk anda, jom kami kongsikan […]

Continue Reading

11 Bahan Ini Dapat Membantu Mengurangkan Sakit Gigi Akibat Gigi Bongsu.

11 Bahan Ini Dapat Membantu Mengurangkan Sakit Gigi Akibat Gigi Bongsu.

| December 3, 2018 | 0 Comments

11 Bahan Ini Dapat Membantu Mengurangkan Sakit Gigi Akibat Gigi Bongsu.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Pertumbuhan gigi bongsu sememangnya meninggalkan kesakitan yang amat memeritkan. Percaya atau tidak, bukan semua orang akan melalui kesakitan akibat pertumbuhan gigi bongsu. Menurut MyHEALTH, gigi bongsu merujuk kepada gigi ketiga yang tumbuh pada peringkat remaja atau awal dua puluhan. Lazimnya […]

Continue Reading

13 Petua Hilangkan Ulser Mulut. Boleh Cuba!

13 Petua Hilangkan Ulser Mulut. Boleh Cuba!

| December 2, 2018 | 0 Comments

13 Petua Hilangkan Ulser Mulut. Boleh Cuba! | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Ulser mulut atau mata ikan sangat menyakitkan. Boleh demam dibuatnya. Ada orang, takkan makan selagi ada ulser dalam mulut. Lagi kesian kalau jadi pada anak kecil. Jom kami kongsikan petua hilangkan ulser mulut yang anda boleh cuba.   1. Air garam Berkumur dengan air […]

Continue Reading

Inilah 20 Petua Hilangkan Sakit Gigi Ketika Mengandung.

Inilah 20 Petua Hilangkan Sakit Gigi Ketika Mengandung.

| November 29, 2018 | 0 Comments

Inilah 20 Petua Hilangkan Sakit Gigi Ketika Mengandung.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Tak ada angin, tak ada ribut tiba-tiba anda sakit gigi. Dah lah tengah mengandung. Jenuh nak tahan sakit. Jangan risau. Anda boleh amalkan 20 petua hilangkan sakit gigi ketika mengandung tanpa ubat tahan sakit yang berikut. 1. Tuaman air panas Isikan air banas […]

Continue Reading

17 Petua Hilangkan Sakit Mata. Boleh Cuba!

17 Petua Hilangkan Sakit Mata. Boleh Cuba!

| November 28, 2018 | 0 Comments

17 Petua Hilangkan Sakit Mata. Boleh Cuba! | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Sakit mata sangat merungsingkan. Ianya bukan sahaja menyebabkan kesakitan malah banyak urusan akan tergendala. Jom kami kongsikan 17 petua hilangkan sakit mata dengan timun dan kentang yang ramai orang tak tahu. Apakah penyebab sakit mata? Sakit mata boleh disebabkan oleh: Jangkitan Virus Virus […]

Continue Reading

10 Cara Hilangkan Bau Tandas Busuk, Kekal Segar Sepanjang Hari.

10 Cara Hilangkan Bau Tandas Busuk, Kekal Segar Sepanjang Hari.

| November 28, 2018 | 0 Comments

10 Cara Hilangkan Bau Tandas Busuk, Kekal Segar Sepanjang Hari. |KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Busuknya bilik air ni. Dari jauh dah bau. Nak kata tak cuci pun tak juga. Tapi kenapa cepat sangat berbau semula? Tak boleh jadi, aku kena cari cara hilangkan bau tandas, nanti malulah kalau tetamu datang.”Memang stres kalau bilik air berbau. Mulalah […]

Continue Reading

15 Jenis Ulam Awet Muda Yang Anda Patut Makan Selalu.

15 Jenis Ulam Awet Muda Yang Anda Patut Makan Selalu.

| November 26, 2018 | 0 Comments

15 Jenis Ulam Awet Muda Yang Anda Patut Makan Selalu.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Selain amalan senaman dan penjagaan kesihatan yang baik, antara bahan makanan yang boleh bantu anda yang mahu awet muda ialah pengambilan sayur-sayuran dan ulam-ulaman setiap hari disamping zat makanan yang lain. Dipercayai penting untuk kelancaran proses penghadaman dan pencernaan terutama jika […]

Continue Reading