Miss D

rss feed

Miss D's Latest Posts

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki

| August 9, 2020 | 0 Comments

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki | Nama saya Jasmine. Sudah tentulah bukan nama sebenar. Saya bekerja di sektor Kerajaan sejak 21 tahun yang lalu. Sudah berkeluarga, dengan suami yang penyayang dan anak-anak yang sedang menginjak dewasa. Saya ingin menceritakan pengalaman saya sebagai seorang penjawat awam. Untuk makluman semua, saya pernah bekerja di agensi yang […]

Continue Reading

Pengalaman Hilang Ahli Keluarga Buat Kali Pertama

Pengalaman Hilang Ahli Keluarga Buat Kali Pertama

| August 9, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Hilang Ahli Keluarga Buat Kali Pertama | Assalamualaikum saya berumur 24 tahun dan ingin menceritakan kisah kali pertama hilangnya ahli keluarga buat pertama kali dalam hidup. Kisah ini berlaku sebelum PKP bermula lagi tapi baru sekarang nak share pengalaman ini. Ayah saya telah dijemput meninggalkan dunia ini pada Bulan Februari tahun 2020. Itulah kali […]

Continue Reading

Pengalaman Bersalin Normal

Pengalaman Bersalin Normal

| August 6, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Besrsalin Normal | Assalamualaikum semua. Saya nak cerita pengalaman bersalin normal pulak. Walaupun dah 4 tahun berlalu, kebanyakan details masih lagi segar di ingatan saya. Yelah, pengalaman pertama kali dalam hidup melahirkan seorang manusia ke bumi. Pada satu hari, saya tengah makan keropok lekor atas katil. Bila bangun, terasa cam terkencing. Tapi saya yakin […]

Continue Reading

Pekerja Kerajaan Dan Hutang

Pekerja Kerajaan Dan Hutang

| August 6, 2020 | 0 Comments

Pekerja Kerajaan Dan Hutang | Assalamualaikum kepada semua pembaca. Sedikit pengenalan, saya seorang ibu anak 3, pegawai kerajaan yang bersuamikan juga pekerja kerajaan. Luahan saya ini saya anggap perkongsian, pendapat, pengalaman dan juga mungkin sedikit nasihat. Umum masyakarat kita, faham benar dengan istilah ‘kerja kerajaan , senang buat loan’. Stigma ini juga ditambah dengan ‘kerja […]

Continue Reading

Nak Nikah Lagi? Silakan!

Nak Nikah Lagi? Silakan!

| August 5, 2020 | 0 Comments

Nak Nikah Lagi? Silakan! | Assalamualaikum. Saya Durian. Saya tertarik dengan confession bertajuk Sebenarnya Saya Isteri Dia. Saya setuju dengan confessor. Saya ada tinggalkan komen bagitahu yang saya izinkan suami kahwin lagi kalau dia mampu. Tapi orang lain pulak triggered siap cakap saya ada gejala m4ti putik. Hahaha. Suami aku boleh nikah lain, kenapa isteri […]

Continue Reading

Moral Mak Leha: Mak Ayah Jangan Terlalu Mengatur Hidup Anak

Moral Mak Leha: Mak Ayah Jangan Terlalu Mengatur Hidup Anak

| August 5, 2020 | 0 Comments

Moral Mak Leha: Mak Ayah Jangan Terlalu Mengatur Hidup Anak | Assalamualaikum. Coretan ini agak panjang, sesuai untuk mereka yang bakal menjadi mertua atau sudah jadi mertua. 7 hari Mencintaiku adalah drama. Tapi watak tentang Mak Leha, Kuzairi sebagai anak lelaki dan Mia menantu memanggil saya menulis. Tidaklah sama ceritanya tapi focus pointnya disini adalah […]

Continue Reading

Menbawa Diri Dari Adik-Beradik

Menbawa Diri Dari Adik-Beradik

| August 5, 2020 | 0 Comments

Membawa Diri Dari Adik-Beradik | Assalamualaikum admin.Terima kasih kalau sudi menyiarkan cerita saya. Kalau tak siarkan pun, takpe lah. Yang penting saya luahkan jugak. Saya mempunyai 9 adik beradik.. mempunyai abang, kakak, adik lelaki dan perempuan.. keluarga kami keluarga B40.. kesembilan adik beradik telah bekeluarga dan mempunyai anak-anak.. tapi semua dikalangan B40 juga.. Cerita ini […]

Continue Reading

Mangsa Penipuan Ejen Penapis Air Koko

Mangsa Penipuan Ejen Penapis Air Koko

| August 5, 2020 | 0 Comments

Mangsa Penipuan Ejen Penapis Air Koko | Assalamualaikum wbt. Sesunggunya waktu aku menaip confession ini, aku dilanda kebuntuan dan keresahan yang amat sangat. Sebagaimana yang kalian baca dan menduga dari tajuk, benar – aku adalah mangsa penipuan ejen penapis air yang agak popular Malaysia- Koko. Aku perkenalkan diri aku dulu. Nama aku Uya, berumur 19 […]

Continue Reading

Kisah Benar Kerjaya Politik

Kisah Benar Kerjaya Politik

| August 5, 2020 | 0 Comments

Kisah Benar Kerjaya Politik | Assalamualaikum Semua, Pakcik merupakan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri. Di mana? Biarlah rahsia. Pakcik tergerak hati nak tulis ni sebab nak tergelak melihat beberapa anak muda yang terlalu ghairah untuk mengangkat agenda “perubahan” (kononnyalah). Pakcik nak petik satu quote daripada drama bersiri Netflix Dark: “What we know is a drop, […]

Continue Reading

Kau, Perempuan Makan Banyak

Kau, Perempuan Makan Banyak

| August 5, 2020 | 0 Comments

Kau, Perempuan Makan Banyak | Hi semua, assalamualaikum! Namaku Dimsum. Seorang perempuan 20-an, yang sangat suka makan dalam kuantiti yang banyak. Aku tahu ramai je manusia dalam dunia ni suka makan, tapi aku nak cerita pasal suka makan BANYAK. Aku sebenarnya takde la makan banyak macam Isaac Osman makan tu. Kau gile ke. Tapi kuantiti […]

Continue Reading