Miss Nsyaabdul

rss feed

Miss Nsyaabdul's Latest Posts

Misteri Rumah di Lumut

Misteri Rumah di Lumut

| August 10, 2020 | 0 Comments

Misteri Rumah di Lumut |Jika anda ke Lumut, perhatikan di sebelah kiri jalan yang ada apartment di atas bukit yang ada di laluan tersebut. Anda akan nampak dengan jelas rumah papan lama di atas tanah lapang yang telah usang. Sehingga kini, masih tiada laporan rasmi berkenaan rumah lama tersebut yang tidak dirobohkan, namun penduduk setempat […]

Continue Reading

Hantu Raya Yang Perlu kita Ketahui

Hantu Raya Yang Perlu kita Ketahui

| August 10, 2020 | 0 Comments

Hantu Raya Yang Perlu kita Ketahui |Hantu Raya merujuk kepada sejenis makhluk yang dipelihara dengan tujuan membantu melakukan kerja dan juga untuk membalas dendam dengan cara memudaratkan pihak musuh. Dinamakan Hantu Raya bersempena saiznya yang besar seperti penggunaan dalam bahasa Melayu Balairaya, jalanraya dan sebagainya. Pemeliharaan makhluk ini lebih dikenali sebagai saka belaan yang akan […]

Continue Reading

Makhluk Halus Ganggu Wanita Hamil

Makhluk Halus Ganggu Wanita Hamil

| August 10, 2020 | 0 Comments

Makhluk Halus Ganggu Wanita Hamil | Kejadian ini berlaku ketika aku mengandungkan anak pertamaku, Aina. Ada satu malam aku bermimpi, aku berada di dalam rumah usang. Dalam mimpi itu aku melangkah naik ke tingkat atas. Dalam pada aku melangkah, tiba-tiba aku terlihat satu kelibat nenek tua cuba untuk masuk ke kawasan rumah. Aku perhatikan dari […]

Continue Reading

Misteri Tiga Malam Terakhir

Misteri Tiga Malam Terakhir

| August 9, 2020 | 0 Comments

Misteri Tiga Malam Terakhir |Sebelum aku bermula, sedikit perkongsian tentang diri aku. Aku seorang anak tunggal dan aku juga tidak pernah berjauhan dengan mama abah selama 17 tahun hidup kerana mereka tidak mengizinkan untuk masuk ke sekolah berasrama penuh walaupun keputusan UPSR aku agak baik. Aku dikatakan agak manja tetapi tanpa aku sendiri sangka bahawa […]

Continue Reading

Lorong Menyeramkan

Lorong Menyeramkan

| August 9, 2020 | 0 Comments

Lorong Menyeramkan |Aku ada seorang kawan bernama kamal yang tidak percaya dengan kewujudan hantu-hantu atau makhluk ghaib dan sebagainya. Dia ni suka membantah atau lari apabila ada kawan atau sesiapa saja nak yang berkongsi pengalaman seram ataupun misteri. Bukan kerana dia tu takut atau pengecut tetapi memang dia tak pernah percaya makhluk bernama hantu itu […]

Continue Reading

Datang Pada Waktu Awal

Datang Pada Waktu Awal

| August 9, 2020 | 0 Comments

Datang Pada Waktu Awal |Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca . Kalau cerita aku ini dipublish, terima kasih kepada admin . Aku sebenarnya tengah mengantuk yang teramat sangat dekat opis, tapi tak kan nak tidur pula. Sambil melayan rasa mengantuk aku, aku pun teringat peristiwa yang terjadi pada aku masa mula mula habis pkp […]

Continue Reading

Hantu Jepun yang Sering Menghantui dalam Tandas

Hantu Jepun yang Sering Menghantui dalam Tandas

| August 9, 2020 | 0 Comments

Hantu Jepun yang Sering Menghantui dalam Tandas |Jepun mempunyai kepercayaan terhadap makhluk-makhluk yang menyeramkan, roh-roh menakutkan dan hantu-hantu yang penuh dendam. Di Jepun, makhluk-makhluk yang menakutkan ini dikenali sebagai ‘Yokai’. Dalam kepercayaan masyarakat Jepun terdapat pelbagai jenis ‘Youkai’ yang berbeza-beza dan menarik untuk diketahui. Hantu-hantu ‘Youkai’ ini terdiri daripada hantu yang tidak berbahaya sehinggalah kepada […]

Continue Reading

Jenis Hantu-Hantu Malaysia Paling Femes

Jenis Hantu-Hantu Malaysia Paling Femes

| August 9, 2020 | 0 Comments

Jenis Hantu-Hantu Malaysia Paling Femes |Pernah tak anda tahu jenis-jenis hantu dan kelebihan yang ada pada mereka? Kali ini kami membawakan kepada anda 12 jenis hantu yang paling popular di kalangan masyarakat Melayu di negara kita. 1. Langsuir Langsuir adalah sejenis makhluk halus penghisap darah dalam kepercayaan masyarakat Melayu. Langsuir dipercayai akan merasuk mangsa dan […]

Continue Reading

Ternampak Kepala di Tempat Perkuburan

Ternampak Kepala di Tempat Perkuburan

| August 9, 2020 | 0 Comments

Ternampak Kepala di Tempat Perkuburan |Masa kecik-kecik dulu aku selalu ikut abah aku pergi usrah. kadang-kadang pergi dekat area perumahan dan kadang-kadang kami ikuti tempat jauh iaitu tempat kenalan ayah juga. Jadi aku suka pergi usrah ni kerana banyak pelajaran yang aku jadikan iktibar dalam hidup aku. sebagai anak yang baik, aku ikut je kemana […]

Continue Reading

Memancing Pada Waktu Maghrib ada Makhluk Kacau

Memancing Pada Waktu Maghrib ada Makhluk Kacau

| August 9, 2020 | 0 Comments

Memancing Pada Waktu Maghrib ada Makhluk Kacau |Manusia merupakan sebaik-baik makhluk ciptaan tuhan di alam maya ini. Firman Allah SWT dalam al-Quran bermaksud : “Sesungguhnya kami telah jadikan manusia sebaik-baik ciptaan.” Manusia juga dikurniakan sesuatu yang tidak ada pada sebarang makhluk lain iaitu sesuatu yang disebut sebagai akal. Namun seringkali manusia sendiri tidak tahu menghargai […]

Continue Reading