Author: Syifa' Syakinah

Tidak Puas Hati Kerana Cintanya Dihalang, Pemuda Sanggup Bakar Kereta Abang Kekasihnya | Seorang lelaki bertindak membakar kereta abang teman wanitanya di Taman Menara Maju di sini pada Selasa, gara-gara dihalang untuk bercinta. Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli berkata, kejadian itu disedari pengadu kira-kira jam 2.30 pagi selepas dimaklumkan jirannya bahawa suspek yang menaiki sebuah kereta jenis Toyota Vios telah membakar kereta miliknya jenis Honda City. “Bertindak hasil laporan yang dibuat pengadu berusia 25 tahun itu, suspek berjaya ditahan kira-kira jam 7 petang di Telok Panglima Garang, Kuala Langat pada hari yang sama. “Polis turut…

Read More

Gadis Pelik Kereta Bau Bangkai Dan Ada Darah Menitik, Rupanya Ini Yang Berlaku | Salah satu perkara yang kalau boleh pemandu mahu elakkan adalah ketika situasi ada haiwan yang ‘menumpang’ di dalam enjin kereta. Kebiasaannya, kita selalu dengar mengenai anak kucing yang selalu tersepit di dalam enjin kereta atau bawah kereta. Akan tetapi, lain pula dengan situasi yang dihadapi oleh seorang gadis yang dikenali sebagai Adila Kaman ini. Ciapan beliau semalam telah tular megenai sebuah video apabila beliau memaparkan seperti ada darah menitik keluar dari enjin keretanya. https://twitter.com/adilakaman/status/1377570271377321984?s=20 Menurutnya, beliau sudah terhidu bau bangkai sejak dari dalam keretanya lagi ketika…

Read More

Wanita Nekad Jual Buah Pinggang Demi Nak Langsai Hutang | Baru-baru ini, seorang wanita yang berasal dari Lumajang, Indonesia dikatakan ingin menjual buah pinggangnya dengan harga Rp500 juta (RM 143, 823) demi melangsaikan hutang. Wanita yang dikenali sebagai Farhiyatun Naini itu dilaporkan mempunyai hutang dengan jirannya dan juga pihak bank berjumlah Rp 2juta (RM 275). Dia yang merasa tidak ada cara lain untuk selesaikan hutang tersebut, nekad untuk menjual buah pinggangnya. Selain itu, dia juga turut mengatakan suaminya yang bekerja sebagai pengawal keselamatan tidak dapat membantu kerana gajinya dipotong disebabkan pandemik Covid-19. Dia juga telah mencuba pelbagai usaha dalam masa…

Read More

Wanita Kongsi Pengalaman Akibat Tak Ingat Nombor Plat Motosikal Suami, Malu Dengan Diri Sendiri | Tidak dinafikan, lumrah seorang manusia tidak semua perkara kita akan ingat. Kadang-kala ada sahaja perkara yang kita mudah lupa. Tidak perkara A, pasti perkara B yang lupa. Begitu juga dengan kisah seorang wanita yang telah berkongsi pengalamannya ketika dia lupa tentang nombor plat motosikal suaminya sendiri. Perkongsian beliau yang dibuat dalam grup Lupa Apa Hari Ini rata-rata telah menghiburkan warga maya yang membacanya. Mari ikuti perkongsian beliau di bawah. Cerita ni dah lama 11 tahun dah. Masa tu baru-baru kahwin. Aku demam, dah tu hari…

Read More

(Video) Lucu, Bapa ‘Nervous’ Mahu Nikahkan Anak Sampai Tersasul Sebut Nama Sendiri | Mesti korang pernah rasa gementar atau nervous kan bila hadapi satu situasi? Perasaan begitu sudah semestinya akan muncul bila kita perlu berucap di hadapan orang ramai dan sebagainya. “Aku nikahkan dikau dengan anakku Rozali..” Begitu juga dengan situasi yang dihadapi oleh seorang bapa yang tular baru-baru ini.Video yang memaparkan beliau sedang menikahkan anaknya itu tular kerana dia tersasul ketika melafazkan akad dengan menyebut namanya sendiri. Situasi yang sebelumnya agak serius bertukar menjadi lucu dengan deraian gelak tawa yang lain akibat tersasul tersebut. Video yang telah dimuatnaik oleh…

Read More

(Video) Polis Sedang Buru Lelaki Yang Meraba Wanita Ketika Tunggang Motosikal | Polis sedang mengesan seorang penunggang motosikal yang mencabul seorang wanita dengan meraba mangsa sedang berjalan kaki. Menurut laporan Kosmo, kejadian tersebut berlaku di Lorong Limau Manis, Jalan Hamzah kira-kira jam 9.40 pagi ketika mangsa sedang berjalan kaki seorang diri untuk ke tempat kerja. Berdasarkan rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) mendapati suspek cuba mendekati mangsa dari jauh dan meraba mangsa apabila jaraknya sudah dekat dan terus melarikan diri. Mangsa juga dikatakan terkejut dengan kejadian itu dan memutuskan membuat laporan polis pada hari yang sama. https://twitter.com/redzuanNewsMPB/status/1375773075237609478?s=20 Selain itu, menurut laporan…

Read More

Terpaksa Tamatkan Kontrak, Rakan Pejabat Pakat Hadiahkan Gelang Emas Untuk Mak Cik Cleaner | Di setiap organisasi atau syarikat sudah tentu punyai beberapa orang pekerja yang perlu lakukan kerja-kerja pembersihan. Kebiasaannya mereka selalu dipanggil mak cik cleaner atau pak cik cleaner kerana rata-rata yang melakukan kerja ini selalunya orang yang sudah berusia. Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai Encik Izwan telah tular mengenai dia dan rakan sepejabatnya sepakat untuk menghadiahkan seutas gelang emas kepada cleaner meraka. https://twitter.com/IzwanSajjer/status/1374996870657835012 Difahamkan, syarikatnya perlu berpindah ke Kuala Lumpur dan mereka perlu tamatkan kontrak bagi pekerja cleaner. En Izwan juga telah memuat naik…

Read More

Temui Kesan Tembakan Di Kepala, Koperal Tembak Anak Sebelum Bunuh Diri Sendiri | Seorang anggota polis dipercayai menembak anaknya yang berusia tujuh tahun sebelum menembak dirinya sendiri. Kejadian tersebut berlaku di Taman Sentosa Jaya, Seremban kira-kira jam 6.42 petang pada Khamis lalu. Mayat kedua-duanya di temui di dalam sebuah kereta jenis Proton Wira dengan kesan tembakan di kepala. Ketua Polis Daerah Seremban melaporkan hasil siasatan awal mendapati si mati menggunakan senjata api jenis pistol untuk menembak anaknya dan kemudian menembak diri sendiri. Punca kejadian dikatakan masih dalam siasatan. Kemungkinan juga ia dipercayai berkaitan dengan masalah keluarga. Kes ini disiasat mengikut…

Read More

(Video) Awan Hitam Disangka Akan Hujan Lebat, Rupanya Petanda Ribut | Baru-baru ini, di beberapa kawasan sudah dilanda musim tengkujuh. Makluman tersebut sudah pun dimaklumkan oleh pelbagai media berikutan memberi peringatan kepada penduduk agar menjaga keselamatan. https://twitter.com/redzuanNewsMPB/status/1375340344577957891?s=20 Terbaru, tular sebuah video di media sosial mengenai penampakan awan hitam berlegar di Kampung Balok, Taman Balok Baru. Penduduk yang menyangka awan ‘luar biasa’ itu hanya membawa hujan lebat rupa-rupanya ia petanda ribut yang akan melanda di kawasan tersebut. Ribut yang melanda sekitar jam 4.40 petang itu merosakkan 70 rumah termasuk rumah kedai dan menjejaskan kira-kira 150 penduduk. Antara yang melalui detik-detik cemas…

Read More

Mayat Berbaju Merah Dijumpai Tersangkut Pada Pohon Kayu | Mayat seorang lelaki ditemui tersangkut pada sebatang pohon kayu di tebing sungai Batu Hampar Jugra, Banting di sini hari ini. Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Azizan Tukiman berkata, penemuan mayat berusia 30an lengkap memakai baju-T dan berseluar dalam itu dimaklumkan orang awam kira-kira pukul 10.20 pagi. Katanya, pihaknya meminta bantuan daripada anggota bomba untuk mengeluarkan mayat berkenaan. “Berdasarkan pemeriksaan, mayat itu hanya memakai baju-T dan seluar dalam serta tidak mempunyai dokumen pengenalan diri. “Mayat mangsa dibawa ke Hospital Banting untuk bedah siasat,” katanya ketika dihubungi hari ini. Jelas beliau, siasatan…

Read More