Isu Mabuk. Teguran Berani Cik Kak Ni Buat Ramai SENTAP

| June 2, 2020 | 0 Comments

Isu Mabuk. Teguran Berani Cik Kak Ni Buat Ramai SENTAP | Kes mabuk dan langgar orang sampai meninggal ni semakin meningkat saban hari. Sebab dah tak tahan, ini teguran berani Cik Kak ni yang buat ramai sentap. Baca selanjutnya. Seperti yang ditulis oleh FB Cik Kapten Azmah Mohammed – JOM RAMAI-RAMAI FOLLOW

Ready Tak Hukuman Untuk Pemabuk Ni Dilanggar Balik Sampai Mati?

Kalau pemandu mabuk langgar orang sampai mati kene hukuman ringan.. So kite boleh la upah pemandu mabuk lain dan langgar orang tu balik sbg balas dendam… Sebab mesti akan terlepas hukuman berat, kan?
So yang melanggar orang tak bersalah tu semua…. ready tak kalau korang pon kene langgar sampai mati?
(Aku bagi contoh metafora je…. ko janganla buat… hahahaha)

Kalau tak ready, aku nak kau bagi satu sebab kenapa kau minum arak sampai mabuk dan selambe langgar orang….. Ape sebab…

Sebab kau ketagih arak?
Sebab kau rase arak tu sedap giler sampai tak boleh nak minum berpada-pada?
Bile orang bagi ruang boleh minum, kau bantai sampai mabuk…. amboi…..

Bagi MP kerajaan sekarang ni…
Tak perlulah fikir banyak….
TakutĀ² dengan liberal, sekular dan orang yang memang kaki mabuk….
Gubal je akta baru..
Mabuk sampai memudaratkan, denda 30,000 dan penjara 10 tahun..
Kalau mabuk sampai langgar mati, hukuman mati jugak….. Kalau tak 302, buat untuk akta 304…..(kau gugel la sendiri apa aku maksudkan ni….)

Lantaklah MP-MP yang sokong orang minom arak tu semua….
Lantaklah kat orang yang melalak kalau taknak orang mabuk, jangan jual kenderaan katanye…

Kenderaan tak salah….
So, kalau perogol merogol orang dalam kereta…. jangan jual kereta lah ye?
Dahla mabuk, bodoh pulak…

Kalau minum tak memudaratkan orang, kau nak minum sampai 24jam lantak kaulah……
Ni langgar polis…. langgar orang meniaga pasar….. langgar orang lalu lalang…
Alasan, TAK SEDAR….. DI BAWAH PENGARUH ALKOHOL…. TAK SENGAJA..

Ape yang tak sengaja? Minum arak sampai mabuk-mabuk tu kire sengaja la tu….
Sengaja memabukkan diri sampai menyusahkan orang….

Kau yang langgar, dapat hukuman ringan….
Kan elok yang kau langgar tu keluarga kau je…..
Langgar orang lain buat ape….
Keluarga sendiri ada….. anak sendiri ada…
Pi la langgar…..
Kalau ade orang lain tak sengaja langgar keluarga kau, marah pulak?
Siap main sentimen perkauman la….
Mainkan sentimen agama la….

Ape jadah minum sampai kau tak ingat kau siapa……
Aku paham je…. Nak haramkan arak terus memanglah tak boleh di negara yang berbilang kaum ni tp menggubal akta tu memang boleh sangat……
Tunggu ape lagi….

Dah bagi minum pon banyak cekadak….
Dah tau kaki mabuk, pegi minum sorangĀ² kat rumah …
Ni pegi kelab… pegi rumah kawan…
Pastu drive…..
Langgar polis, langgar orang…

Menyusahkan !!

Sumber: FB Cik Kapten Azmah Mohammed – JOM RAMAI-RAMAI FOLLOW

Tags: , , , , , , , , ,

Category: SEMASA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *