ARTIKEL TERKINI

Tinggal Gaji Mewah Luar Negara, Dua Pemuda Nekad Ternak Itik Buat Telur Masin

Tinggal Gaji Mewah Luar Negara, Dua Pemuda Nekad Ternak Itik Buat Telur Masin

| December 11, 2019 | 0 Comments

Tinggal Gaji Mewah Luar Negara, Dua Pemuda Nekad Ternak Itik Buat Telur Masin | Walau peroleh gaji mewah bekerja di luar negara, dua pemuda ni nekad berhenti untuk mengejar cita-cita menjadi usahawan telur masin. Ikuti kisah dua pemuda Melayu berani ni. Support #BMF. Tinggal kerja Akauntan, Ceburi Bisnes Dua anak muda, Muhammad Hasni Ahmad dan […]

Continue Reading

Tiada Muzik Zumba Bingit, Brunei Perkenalkan Senaman Sambil Zikir, Selawat Nabi. Ada Video.

Tiada Muzik Zumba Bingit, Brunei Perkenalkan Senaman Sambil Zikir, Selawat Nabi. Ada Video.

| December 11, 2019 | 0 Comments

Tiada Muzik Zumba Bingit, Brunei Perkenalkan Senaman Sambil Zikir, Selawat Nabi. Ada Video. | Seharian berdepan dengan tugasan mahupun di rumah atau pejabat membuatkan ramai orang mudah berasa tertekan. Namun tidak ramai yang mengamalkan hidup yang sihat dengan melakukan senaman untuk mengurangkan stress. VIRAL YANG JADI INSPIRASI Video ada di hujung artikel. Baru-baru ini menerusi […]

Continue Reading

Resepi Bomboloni Nutella Gebu

Resepi Bomboloni Nutella Gebu

| December 11, 2019 | 0 Comments

Resepi Bomboloni Nutella Gebu | Assalamualaikum. Hai semua peminat-peminat donut yang gebu gebas. Hari ni kami nak kongsikan resepi donut yang agak moden iaitu resepi Bomboloni Nutella. Selalu kalau kita beli di kedai bomboloni ni dah sejuk. Kan best kalau dapat makan bomboloni ni masa panas-panas. Baru rasa kelainannya. Korang cubalah buat resepi yang sedap […]

Continue Reading

Resepi Cekodok Pisang Rangup Senang Buat

Resepi Cekodok Pisang Rangup Senang Buat

| December 10, 2019 | 0 Comments

Resepi Cekodok Pisang Rangup Senang Buat | Hari ini kami terfikir nak kongsikan resepi Cekodok Pisang yang mudah, sedap dan rangup untuk dijadikan minum petang anda semua. Korang yang ada pisang lebih dekat rumah tu boleh lah ya buat Cekodok Pisang ini untuk keluarga. Anak-anak mesti suka. Lebih lagi cuaca hujan kat luar tu, perut […]

Continue Reading

Resepi Taufu Fa Cara Instant

Resepi Taufu Fa Cara Instant

| December 10, 2019 | 0 Comments

Resepi Taufu Fa Cara Instant | Assalamualaikum. Hai semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi Taufu Fa cara instant yang sangat mudah. Buat sesiapa yang susah sangat nak cari tempat yang ada menjual Taufu Fa ni, boleh la cuba buat sendiri di rumah. Insya-Allah mudah saja nak buat. Jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 3 cawan […]

Continue Reading

Resepi Puding Roti Kastard

Resepi Puding Roti Kastard

| December 8, 2019 | 0 Comments

Resepi Puding Roti Kastard | Hai, Assalamualaikum semua. Kepada yang suka sangat makan makanan yang rasa dia lemak-lemak manis boleh la cuba buat resepi puding roti kastard ni. Resepi daripada khairulaming yang pasti sedap lah. Jom tengok bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 2 cawan susu segar 2 biji telur 4 sudu gula 2 sudu mentega 8 […]

Continue Reading

Resepi Nasi Goreng Kampung Pedas

Resepi Nasi Goreng Kampung Pedas

| December 8, 2019 | 0 Comments

Nasi Goreng Kampung Pedas| Selamat Pagi semua. Ada idea untuk menu pagi ni ? hari ni kami kongsikan resepi masakan Nasi Goreng Kampung yang sangat sedap dan pedas. Nasi Goreng Kampung siapa je kan yang tak suka. Hidangan yang membuatkan anda semua terliur bila tengok adanya sotong, ayam, sayur kangkung, pastu rasa pedas-pedasnya memang sedap. […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng

| December 7, 2019 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng | Assalamualaikum semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi yang simple je iaitu resepi ais krim goreng. Al maklum la kan sekarang musim panas, sedap juga kalau boleh makan ais krim goreng yang mengenyangkan ni. Boleh cuba je bila boring-boring. Tak rugi pun tau. Resepi ni dikongsikan oleh khairulaming. Jom […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Bubur Ayam Ala Mekdi

Resepi Cara Buat Bubur Ayam Ala Mekdi

| December 7, 2019 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Bubur Ayam Ala Mekdi | Assalamualaikum semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi masakan Bubur Ayam Ala Mekdi. Bubur Ayam Mekdi sememangnya menjadi kegilaan korang semua kan? Bila korang rasa tak ada selera nak makan or rasa tak sihat mesti akan teringat Bubur Ayam Mekdi. Dah tak sihat nak keluar pi beli, apa […]

Continue Reading

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat

| December 4, 2019 | 0 Comments

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat | Hai, assalamualaikum semua. Kepada peminat-peminat coklat, siapa tak kenal manisan coklat bernama chocojar ni kan. Chocojar ni kami selalu makan masa kami belajar di universiti dulu. Macam-macam  bentuk balang dan rasa ada di jual di pasaran sekarang. Krup krap krup krap ja makan. Sedap sangat. Minat habis la. Jadi […]

Continue Reading