ARTIKEL TERKINI

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu

| April 29, 2020 | 0 Comments

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu | Ibu bapa menjadi pendidik yang paling baik bagi anak-anak. Segala tingkah laku yang dilakukan ibu bapa akan diikuti oleh mereka. Jadilah teladan yang baik untuk anak-anak kerana mungkin dengan itu mereka akan lebih teguh dan berhati-hati dalam menghadapi kehidupan apabila dewasa kelak. Teladan ini ditunjukkan […]

Continue Reading

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew.

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew.

| April 25, 2020 | 0 Comments

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew. | Penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew diharap tidak putus asa dan meneruskan usaha-usaha dakwah serta membantu mereka yang memerlukan. Saranan itu diberikan pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias yang memuji usaha dilakukan Ebit kerana memberikan inspirasi kepada semua orang untuk membantu golongan susah. Menurutnya, segala yang […]

Continue Reading

Resepi Lemang Periuk Kera Lembut dan Berlemak

Resepi Lemang Periuk Kera Lembut dan Berlemak

| June 4, 2020 | 0 Comments

Resepi Lemang Periuk Kera Lembut dan Berlemak | Assalamualaikum dan hai. Ramai yang tak tahu dan merasai lemang periuk kera ni kan. Ha, korang patut cuba resepi dan cara-cara untuk membuat lemang periuk kera yang agak rare dan susah nak dapatkannya. Selalu kita akan makan lemang buluh. Jadi kali ini korang kena cuba dan buat lemang […]

Continue Reading

Resepi Churros Rangup dan Enak

Resepi Churros Rangup dan Enak

| June 4, 2020 | 0 Comments

Resepi Churros Rangup dan Enak | Assalamualaikum dan hai semua. Kali ini saya nak kongsikan resepi churros rangup dan enak. Kalau korang nak tahu, churros ini dianggap makanan nasional Spanyol. Kononnya pada suatu masa dahulu, ia adalah makanan ringan oleh para penggembala kambing di pegunungan Spanyol. Namanya saja diambil dari kata churro, jenis kambing yang […]

Continue Reading

Lelaki Ditemui Selamat Selepas Lima Hari Hilang

Lelaki Ditemui Selamat Selepas Lima Hari Hilang

| June 3, 2020 | 0 Comments

Lelaki Ditemui Selamat Selepas Lima Hari Hilang | Lelaki ditemui selamat selepas lima hari hilang ketika memeriksa jerat binatang dipasang di hutan belakang rumah kebunnya di Sungai Besanan, Sungai Tutoh Mulu, Baram, Ahad lalu. Robin ak Bantan, 51, dari di Rumah 1, Kuala Medalam, Limbang, ditemui dalam keadaan lemah oleh dua pekebun di Long Kabong […]

Continue Reading

Kanak-Kanak Lelaki 3 Tahun Meninggal Dunia Akibat Didera.

Kanak-Kanak Lelaki 3 Tahun Meninggal Dunia Akibat Didera.

| June 3, 2020 | 0 Comments

Kanak-Kanak Lelaki 3 Tahun Meninggal Dunia Akibat Didera. | Kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun disahkan meninggal dunia di Hospital Kulim, Sabtu lalu dipercayai akibat didera. Ketua Polis Daerah Kulim, Mohd Yusuf Shaari berkata, susulan itu, pasangan suami isteri iaitu bapa dan ibu tiri kanak-kanak terbabit berusia 35 dan 34 tahun ditahan Ahad lalu bagi membantu […]

Continue Reading

Resepi Biskut Badam Coklat

Resepi Biskut Badam Coklat

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Biskut Badam Coklat | Sebut saja biskut coklat ni mesti ramai yang pasang telinga kan? Maklumlah ramai peminat coklat ni tak kisah lah makanan apa pun kan. Ni pula biskut badam coklat. Waktu raya ni, kalau budak-budak mai nak beraya mesti tak mau masuk dah, mintak duit raya saja yang banyak. Semua pakat tak […]

Continue Reading

Resepi Kek Marble

Resepi Kek Marble

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Kek Marble | Kalau sebut pasal kek ni, mesti ingat kek hari jadi. Selain daripada kek hari jadi yang selalu kita beli dekat kedai tu, Kek Marble pun menarik juga untuk buat makan-makan waktu hari jadi. Bukan setakat tu saja, bila-bila rasa lapar, teringin nak makan kek, boleh ja ke dapur buat terus. Tak […]

Continue Reading

Resepi Chocolate Stick

Resepi Chocolate Stick

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Chocolate Stick | Salah satu biskut yang disukai pada hari raya ni adalah biskut chocolate stick. Kalau kawasan rumah yang ada budak-budak ramai tu boleh lah buat resepi ini untuk jamu mereka. Sebab kalau sekali rasa memang mintak lagi la dekat tuan rumah. Budak-budak bukannya tahu malu kan. Selagi perut tak kenyang, selagi tu […]

Continue Reading

Mangsa Keracunan Puding Buih Meninggal Dunia

Mangsa Keracunan Puding Buih Meninggal Dunia

| June 2, 2020 | 0 Comments

Mangsa Keracunan Puding Buih Meninggal Dunia | Wanita yang menjadi mangsa keracunan puding buih meninggal dunia selepas 10 hari bertarung nyawa di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu, hari ini. Mangsa berusia 25 tahun dari Marang menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU) HSNZ pada 10.40 pagi akibat kegagalan multiorgan akibat kejutan sepsis. Mangsa […]

Continue Reading

Resepi Buah Melaka

Resepi Buah Melaka

| June 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Buah Melaka| Hai dan  Assalamualaikum. Hari ini saya nak share satu resepi onde-onde atau buah melaka paling mudah. Korang mesti suka nak makan kuih hijau comel ni. Ha, saya nak kongsikan cara untuk buat kuih buah melaka ini. Bahan-bahan sahaja pun cukup mudah untuk dibuat. Mari kita cuba resepi buah melaka. Bahan-Bahan: 1 cawan […]

Continue Reading

Ini Tindakan Sultan Johor Jika Berlakunya Perebutan Kuasa Kerajaan.

Ini Tindakan Sultan Johor Jika Berlakunya Perebutan Kuasa Kerajaan.

| June 2, 2020 | 0 Comments

Ini Tindakan Sultan Johor Jika Berlakunya Perebutan Kuasa Kerajaan. | Sultan Johor meluahkan rasa amat kecewa dengan kemelut politik yang masih berlaku di negeri ini kerana ada pemimpin yang gila kuasa dan terus merebut jawatan demi kepentingan diri mereka. Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah, dalam keadaan rakyat yang sedang susah sekarang, mereka langsung tidak peduli […]

Continue Reading