ARTIKEL TERKINI

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu

| April 29, 2020 | 0 Comments

Tengok Video Dakwah Bapa, Ini Luahan Sayu Anak-Anak Ebit Lew. Allahu | Ibu bapa menjadi pendidik yang paling baik bagi anak-anak. Segala tingkah laku yang dilakukan ibu bapa akan diikuti oleh mereka. Jadilah teladan yang baik untuk anak-anak kerana mungkin dengan itu mereka akan lebih teguh dan berhati-hati dalam menghadapi kehidupan apabila dewasa kelak. Teladan ini ditunjukkan […]

Continue Reading

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew.

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew.

| April 25, 2020 | 0 Comments

Ini Nasihat Ustaz Kazim Elias Buat Ustaz Ebit Lew. | Penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew diharap tidak putus asa dan meneruskan usaha-usaha dakwah serta membantu mereka yang memerlukan. Saranan itu diberikan pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias yang memuji usaha dilakukan Ebit kerana memberikan inspirasi kepada semua orang untuk membantu golongan susah. Menurutnya, segala yang […]

Continue Reading

Motosikal Terbabas Ketika Konvoi, Lans Koperal Maut

Motosikal Terbabas Ketika Konvoi, Lans Koperal Maut

| July 5, 2020 | 0 Comments

Motosikal Terbabas Ketika Konvoi, Lans Koperal Maut | Konvoi motosikal disertai seorang anggota polis bersama tujuh rakannya berakhir dengan tragedi apabila mangsa maut selepas motosikal ditungganginya terbabas sebelum bertembung dengan lori sampah. Dalam kejadian 11.15 pagi itu, motosikal Lans Koperal Mohd Zaini Mahat, 33, terbabas ketika melalui selekoh sebelum berlanggar dengan lori terbabit di Jalan […]

Continue Reading

Isteriku Ketua Keluarganya

Isteriku Ketua Keluarganya

| July 5, 2020 | 0 Comments

Isteriku Ketua Keluarganya | Assalamualaikum semua. Aku Kliwon. Berusia awal 30an dan sudah berumah tangga. Apa yang akan aku ceritakan ini mungkin juga berlaku pada pasangan lain di luar sana. Untuk pengetahuan, aku bekerja di sektor awam manakala isteri aku bekerja di sektor swasta. Pelik kan selalu gigirl je yang luah tapi sekarang meh boboy […]

Continue Reading

Solat Janjikan Kejayaan

Solat Janjikan Kejayaan

| July 5, 2020 | 0 Comments

Solat Janjikan Kejayaan | Assalammualaikum. Nama aku Zafi (Bukan Nama Sebenar). Aku nak cerita tentang pengalaman hidup aku mengenai solat. Dari dulu aku ni budak paling nakal. Sampai aku di katakan punca kepada budak lain jadi nakal sama. Bila semua cikgu cakap macam tu lagilah aku galak tunjuk hebat, hisap rokok masa sekolah rendah. Aku […]

Continue Reading

Tetamu Tiada Adab

Tetamu Tiada Adab

| July 5, 2020 | 0 Comments

Tetamu Tiada Adab |  Assalamualaikum. Ini pertama kali aku tulis confession kat sini hanya untuk meluahkan. Maaf jika tulisan aku ni agak bercelaru sebab aku tak pandai karang ayat. Hihi. Sedikit pengenalan : Aku perempuan berumur 19 tahun tinggal dengan ibu dan nenek serta 3 adik beradik semuanya perempuan.   Biasa la kan bila tinggal […]

Continue Reading

Warga Emas Didakwa R0g0l Anak Kandung OKU Dan Anak Tiri

Warga Emas Didakwa R0g0l Anak Kandung OKU Dan Anak Tiri

| July 5, 2020 | 0 Comments

Warga Emas Didakwa R0g0l Anak Kandung OKU Dan Anak Tiri | Polis menahan pesara kerajaan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan merogol anak kandung yang juga orang kurang upaya (OKU) berusia 11 tahun dan anak tirinya berumur 17 tahun sejak beberapa tahun lepas di rumah mereka di Tasek Gelugor. Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner […]

Continue Reading

Tercekik Rambutan, Kanak-Kanak Tiga Tahun Maut

Tercekik Rambutan, Kanak-Kanak Tiga Tahun Maut

| July 5, 2020 | 0 Comments

Tercekik Rambutan, Kanak-Kanak Tiga Tahun Maut | Kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun maut selepas dipercayai tercekik rambutan di Kampung Belakang Masjid, Bukit Selambau, Baling, 3 Julai lalu. Ketua Polis Daerah Baling Superintendan Syed Basri Syed Ali berkata, dalam kejadian kira-kira 5 petang itu, mangsa, Muhammad Hakim Amsyar Mohd Kasturi makan rambutan yang dikait bapanya. Katanya, ketika […]

Continue Reading

Duit Simpanan Selama 8 Tahun Berjumlah RM40 Ribu Hangus Terbakar.

Duit Simpanan Selama 8 Tahun Berjumlah RM40 Ribu Hangus Terbakar.

| July 4, 2020 | 0 Comments

Duit Simpanan Selama 8 Tahun Berjumlah RM40 Ribu Hangus Terbakar. | WANG tunai berjumlah RM52,000 hangus selepas rumah sewa seorang peniaga terbakar dalam kejadian di Kampung Parit 10 Timur, Sungai Besar, semalam. Dalam kejadian 3.30 petang itu, rumah itu hangus termasuk tiga kenderaan iaitu van, Proton Iswara dan motosikal Kawasaki. Pembekal barangan dan peralatan sekolah, […]

Continue Reading

Harga Seorang Anak Sulung

Harga Seorang Anak Sulung

| July 4, 2020 | 0 Comments

Harga Seorang Anak Sulung | Hai semua. Aku tak tahu apa yang aku buat sekarang ni betul ke tak. Aku anak sulung dari 3 beradik. Mak ayah aku pulak dua-dua kakitangan kerajaan. Aku masih study. Tapi sejak pkp, duduk rumah lama-lama buat aku tertekan. Mak ayah aku jenis yang sentiasa bagus dari segi penuhi keperluan […]

Continue Reading

Rogol Salah Wanita?

Rogol Salah Wanita?

| July 4, 2020 | 0 Comments

Rogol Salah Wanita? | Isu rogol salah siapa ni sebenarnya isu basi. Lapuk. Dalam ramai yang bersetuju yang rogol tu memang salah perogol, masih ada suara-suara yang nak kaitkan rogol dan salah wanita. Dan yang menyedihkan bila golongan yang buat ni selalunya berimej Islamik atau menggunakan ayat-ayat agama. “Yelah, memang salah perogol. Bukan nak back […]

Continue Reading

Jual Kasut Emas, Bekas Penyerang Harimau Malaya ‘Disapa’ Timb. Menteri Belia & Sukan

Jual Kasut Emas, Bekas Penyerang Harimau Malaya ‘Disapa’ Timb. Menteri Belia & Sukan

| July 4, 2020 | 0 Comments

Jual Kasut Emas, Bekas Penyerang Harimau Malaya ‘Disapa’ Timb. Menteri Belia & Sukan | Terdesak atas kesempitan hidup selepas tiga tahun tidak bekerja menyaksikan bekas penyerang Harimau Malaya, Khalid Jamlus terpaksa melepaskan pelbagai koleksi berharganya sepanjang bergelar pemain profesional. Selain jersi dan medal kemenangan, bekas pemain Perak dan Selangor itu menjual trofi kasut emas yang […]

Continue Reading