RSSRESEPI

Perkongsian Dapat Lebih 13 Ribu ‘Likes’, Lelaki Kongsi Resipi Biskut Chocolate Chip Ala Famous Amos

Perkongsian Dapat Lebih 13 Ribu ‘Likes’, Lelaki Kongsi Resipi Biskut Chocolate Chip Ala Famous Amos

| February 17, 2021 | 0 Comments

Perkongsian Dapat Lebih 12 Ribu ‘Likes’, Lelaki Kongsi Resipi Biskut Chocolate Chip Ala Famous Amos | Kudap-kudapan seperti kerepek, biskut dan sebagainya pasti sedap jika dijamu dengan teh panas pada petang hari. Ada di antara pembaca di sini pernah makan biskut dari jenama Famous Amos? Lalu tepi kedainya sahaja sudah membuatkan kita mahi membelinya kan? […]

Continue Reading

Lebih 2 Ribu Perkongsian, Pemuda Kongsi Resipi Ayam Peri-Peri Ala Nando’s

Lebih 2 Ribu Perkongsian, Pemuda Kongsi Resipi Ayam Peri-Peri Ala Nando’s

| February 12, 2021 | 0 Comments

Lebih 2 Ribu Perkongsian, Pemuda Kongsi Resipi Ayam Peri-Peri Ala Nando’s | Sesiapa yang pernah makan Ayam Peri-Peri dari restoran Nando’s pasti tahu kelazatannya bagaimana. Kini anda juga boleh menyediakan sendiri dengan resipi di bawah hasil dari perkongsian pemuda ini. Hari ni cuti lagi. Apa kata kita masak resepi ayam dari Afrika Selatan. Pernah makan […]

Continue Reading

Resepi Kuih Koci Sedap

Resepi Kuih Koci Sedap

| July 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Kuih Koci Sedap| Assalamualaikum salam sejahtera kepada pembaca. Semoga hari ini semuanya dalam keadaan sihat dan sentiasa ceria ya? okay baiklah hari ini saya nak share satu resepi warisan kita ni. Ha nak tahu resepi apa? Resepi yang saya nak sharekan kepada anda adalah resepi kuih koci yang sangat sedap tau. Siapa peminat kuih koci […]

Continue Reading

Pepero Homemade Sedap Tau!

Pepero Homemade Sedap Tau!

| June 30, 2020 | 0 Comments

Pepero Homemade Sedap Tau! | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Semoga semuanya berada dalam keadaan baik dan sentiasa ceria. Okay harini saya nak post satu resepi menarik juga la. Resepi yang saya nak kongsikan kepada anda semua adalah resepi Pepero  tapi ini buat sendiri tau. Siapa kata kita tak boleh buat. Semua orang boleh […]

Continue Reading

Resepi Ayam Morocco

Resepi Ayam Morocco

| June 24, 2020 | 0 Comments

Resepi Ayam Morocco | Tengahari ni nak masak menu apa ya? Pening kepala asyik fikirkan menu makan setiap hari. Bertenang semua, jangan bimbang. Hari ni kita cuba buat ayam masak morocco pulak. Macam mana rupa ayam morocco tu? Ha, jom tengok resepi dan rujuk video ni. Bahan-bahan: Bahan Perapan Ayam; 8 ketul ayam 1 tsp […]

Continue Reading

Popiah Bergedil Rangup dan Enak

Popiah Bergedil Rangup dan Enak

| June 24, 2020 | 0 Comments

Popiah Bergedil Rangup dan Enak | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Harap anda semua berada dibawah lindungan Allah S.W.T. Baiklah hari ini saya nak berkongsi tentang resepi rangup di luar dan lembut di dalam. Nak tau resepi apa? Haa resepi yang saya nak kongsikan adalah resepi Popia begerdil. Kita asyik makan tauhu begerdil je […]

Continue Reading

Resepi Telur Masak Paprik

Resepi Telur Masak Paprik

| June 24, 2020 | 0 Comments

Resepi Telur Masak Paprik | Selalu kalau masak paprik ni, mesti orang ingat ayam dan daging saja yang boleh buat paprik. Ha, jangan terkejut, telur pun boleh buat masak paprik tau. Dekat kedai makan pun cuma ada ayam atau daging paprik saja. Apakata kita cuba resepi baru pulak. Sesiapa yang belum tahu lagi macam mana […]

Continue Reading

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je

| June 24, 2020 | 0 Comments

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je| Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Harap semuanya dalam keadaan sihat waalfiat dan diberikan keceriaan juga kebahagian dalam kehidupan. Baiklah hari ini saya nak sharekan satu resepi yang viral sekarang ini. Resepi yang saya nak kongsikan adalah Lotus Biscoff Cheesecake. Kalau kita beli kat luar ni pastinya kena keluar […]

Continue Reading

Resepi Kebab Ayam

Resepi Kebab Ayam

| June 23, 2020 | 0 Comments

Resepi Kebab Ayam | Sebut saja kebab, mesti teringatkan pasar malam depan rumah kan. Terasa lama sangat tak jejak kaki dekat pasar malam. Ya lah, dengan keadaan yang tak berapa mengizinkan sekarang ni. Tapi jangan risau, ni ha, ada resepi kebab ayam untuk hampa cuba buat sendiri dirumah. Jom usha. Bahan-bahan: Roti ( pita/bun/ gardenia) […]

Continue Reading

Resepi Bebola Mozzarella

Resepi Bebola Mozzarella

| June 22, 2020 | 0 Comments

Resepi Bebola Mozzarella | Dengar nama pun dah terbayang kesedapannya. Apatah lagi bila dah ada depan mata kan. Kalau asyik beli saja pokailah macam ni. Jom kita cuba buat sendiri. Senang saja caranya kalau nak buat. Boleh goreng buat menu sampingan nanti untuk makan tengahari. Ha, tengok resepi ni. Bahan-bahan: 2 biji kentang 200g ayam […]

Continue Reading