RSSRESEPI

Resepi Kuih Koci Sedap

Resepi Kuih Koci Sedap

| July 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Kuih Koci Sedap| Assalamualaikum salam sejahtera kepada pembaca. Semoga hari ini semuanya dalam keadaan sihat dan sentiasa ceria ya? okay baiklah hari ini saya nak share satu resepi warisan kita ni. Ha nak tahu resepi apa? Resepi yang saya nak sharekan kepada anda adalah resepi kuih koci yang sangat sedap tau. Siapa peminat kuih koci […]

Continue Reading

Pepero Homemade Sedap Tau!

Pepero Homemade Sedap Tau!

| June 30, 2020 | 0 Comments

Pepero Homemade Sedap Tau! | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Semoga semuanya berada dalam keadaan baik dan sentiasa ceria. Okay harini saya nak post satu resepi menarik juga la. Resepi yang saya nak kongsikan kepada anda semua adalah resepi Pepero  tapi ini buat sendiri tau. Siapa kata kita tak boleh buat. Semua orang boleh […]

Continue Reading

Resepi Ayam Morocco

Resepi Ayam Morocco

| June 24, 2020 | 0 Comments

Resepi Ayam Morocco | Tengahari ni nak masak menu apa ya? Pening kepala asyik fikirkan menu makan setiap hari. Bertenang semua, jangan bimbang. Hari ni kita cuba buat ayam masak morocco pulak. Macam mana rupa ayam morocco tu? Ha, jom tengok resepi dan rujuk video ni. Bahan-bahan: Bahan Perapan Ayam; 8 ketul ayam 1 tsp […]

Continue Reading

Popiah Bergedil Rangup dan Enak

Popiah Bergedil Rangup dan Enak

| June 24, 2020 | 0 Comments

Popiah Bergedil Rangup dan Enak | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Harap anda semua berada dibawah lindungan Allah S.W.T. Baiklah hari ini saya nak berkongsi tentang resepi rangup di luar dan lembut di dalam. Nak tau resepi apa? Haa resepi yang saya nak kongsikan adalah resepi Popia begerdil. Kita asyik makan tauhu begerdil je […]

Continue Reading

Resepi Telur Masak Paprik

Resepi Telur Masak Paprik

| June 24, 2020 | 0 Comments

Resepi Telur Masak Paprik | Selalu kalau masak paprik ni, mesti orang ingat ayam dan daging saja yang boleh buat paprik. Ha, jangan terkejut, telur pun boleh buat masak paprik tau. Dekat kedai makan pun cuma ada ayam atau daging paprik saja. Apakata kita cuba resepi baru pulak. Sesiapa yang belum tahu lagi macam mana […]

Continue Reading

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je

| June 24, 2020 | 0 Comments

Lotus Biscoff Cheesecake Buat Sendiri Je| Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Harap semuanya dalam keadaan sihat waalfiat dan diberikan keceriaan juga kebahagian dalam kehidupan. Baiklah hari ini saya nak sharekan satu resepi yang viral sekarang ini. Resepi yang saya nak kongsikan adalah Lotus Biscoff Cheesecake. Kalau kita beli kat luar ni pastinya kena keluar […]

Continue Reading

Resepi Kebab Ayam

Resepi Kebab Ayam

| June 23, 2020 | 0 Comments

Resepi Kebab Ayam | Sebut saja kebab, mesti teringatkan pasar malam depan rumah kan. Terasa lama sangat tak jejak kaki dekat pasar malam. Ya lah, dengan keadaan yang tak berapa mengizinkan sekarang ni. Tapi jangan risau, ni ha, ada resepi kebab ayam untuk hampa cuba buat sendiri dirumah. Jom usha. Bahan-bahan: Roti ( pita/bun/ gardenia) […]

Continue Reading

Resepi Bebola Mozzarella

Resepi Bebola Mozzarella

| June 22, 2020 | 0 Comments

Resepi Bebola Mozzarella | Dengar nama pun dah terbayang kesedapannya. Apatah lagi bila dah ada depan mata kan. Kalau asyik beli saja pokailah macam ni. Jom kita cuba buat sendiri. Senang saja caranya kalau nak buat. Boleh goreng buat menu sampingan nanti untuk makan tengahari. Ha, tengok resepi ni. Bahan-bahan: 2 biji kentang 200g ayam […]

Continue Reading

Bubur Anak Lebah Warisan Negeri Perak

Bubur Anak Lebah Warisan Negeri Perak

| June 22, 2020 | 0 Comments

Bubur Anak Lebah Warisan Negeri Perak | Assalamualikum dan salam sejahtera kepada semua harap semuanya berada di bawah lindungan Allah S.W.T. Baiklah siapa tahu saya nak share resepi apa? Haa, saya nak share resepi dari Perak. Menu yang saya nak sharekan kepada anda semua adalah Bubur Anak Lebah. Bubur anak lebah amat popular di kawasan […]

Continue Reading

Resepi Kek Pisang Kukus

Resepi Kek Pisang Kukus

| June 22, 2020 | 0 Comments

Resepi Kek Pisang Kukus | Sebut saja kek pisang ni, semua orang tau macam mana rupa dia. Memang kalau dekat mana-mana majlis pun, mesti ada kek pisang ni. Cuma kadang-kadang orang lagi suka beli daripada buat. Ramai yang tak tau lagi cara nak buat kek pisang ni. Ni ada resepi kek pisang kukus untuk hampa. […]

Continue Reading