RSSTIPS

TIPS MELANCONG DENGAN ANAK KECIL

TIPS MELANCONG DENGAN ANAK KECIL

| July 12, 2020 | 0 Comments

Tips Melancong Dengan Anak Kecil | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Dulu zaman bujang memang senang je kalau nak pergi bercuti, tak bawak banyak barang pun masih boleh pergi bercuti. Pergi secara backpackers je pon dah boleh. Tapi bila dah berkahwin dan ada anak ni, nak bercuti pun dah rasa takut sebab tak tahu macam mana […]

Continue Reading

TIPS MEMILIH LOKASI HOTEL

TIPS MEMILIH LOKASI HOTEL

| July 12, 2020 | 0 Comments

Tips Memilih Lokasi Hotel | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Mungkin dah ramai yang merancang percutian, selepas diumumkan aktiviti pelancongan dah dibuka dan dibenarkan untuk melancong walaupun hanya di dalam negeri sahaja. Selepas perintah kawalan pergerakan selama 3 bulan lebih, mesti anda pun dah tak sabar-sabar. Tapi sebelum bercuti tu mesti anda akan buat survey dulu […]

Continue Reading

PANDUAN TERBAIK BUAT ANDA YANG INGIN BERCUTI KE KUNDASANG, SABAH

PANDUAN TERBAIK BUAT ANDA YANG INGIN BERCUTI KE KUNDASANG, SABAH

| July 12, 2020 | 0 Comments

Panduan Terbaik Buat Anda Yang Ingin Bercuti Ke Kundasang Sabah | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Siapa tidak suka Sabah kan. Negeri yang bagi min sangat tenang. Lagi-lagi Kundasang, sungguh tenang dan nyaman. Kundasang merupakan kawasan tanah tinggi yang sejuk. Jom min kongsikan panduan awal untuk bercuti ke Kundasang. Berikut merupakan panduan yang anda boleh ikuti: […]

Continue Reading

CARA HALAU LIPAS DARI RUMAH

CARA HALAU LIPAS DARI RUMAH

| July 12, 2020 | 0 Comments

Cara Halau Lipas Dari Rumah | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Selalunya cara halau lipas yang kita nampak adalah dengan menggunakan semburan racun serangga ataupun perangkap lipas yang ada gam tu. Ada juga yang gunakan racun lipas bentuk bulat-bulat, yang lebih dikenali sebagai ubat lipas atau ubat gegat. Kalau ada ubat ni lipas memang akan lari […]

Continue Reading

PETUA HILANGKAN KUTU BERAS

PETUA HILANGKAN KUTU BERAS

| July 12, 2020 | 0 Comments

Petua Hilangkan Kutu Beras | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Kutu beras ni kadang-kadang boleh menyakitkan hati. Ye la, baru je beli beras tu tengok-tengok dah ada kutu beras kat dalam beras kita tu. Banyak pulak tu. Dah jadi satu kerja pulak nak kena asingkan satu-satu masa cuci beras tu. Tensionnya macam mana nak hilangkan kutu […]

Continue Reading

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama

| July 8, 2020 | 0 Comments

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama | Kerepek merupakan antara makanan ringan yang wajib ada di setiap rumah. Pelajar-pelajar yang hendak balik ke asrama pon selalu borong kerepek untuk di bawa balik ke asrama untuk dijadikan kudap-kudap bila waktu lapar tengah malam. Kerepek merupakan makanan kegemaran bagi sesetengah orang, tapi jika tidak pandai simpan kerepek […]

Continue Reading

10 Tips Untuk Berjaya Berkebun Di Rumah

10 Tips Untuk Berjaya Berkebun Di Rumah

| July 8, 2020 | 0 Comments

10 Tips Untuk Berjaya Berkebun Di Rumah | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sebenarnya berkebun ni adalah satu aktiviti yang sihat, ia merupakan salah satu senaman juga. Dapat mengeluarkan peluh. Dengan berkebun dan tanam bermacam-macam tumbuhan mampu menyenangkan anda. Nak masak apa-apa senang, pergi petik je kat kebun. Kali ini min nak kongsikan tentang tips berkebun […]

Continue Reading

TIPS: Hapuskan Kerak Kuali Dengan 5 Cara

TIPS: Hapuskan Kerak Kuali Dengan 5 Cara

| July 8, 2020 | 0 Comments

TIPS: Hapuskan Kerak Kuali Dengan 5 Cara |Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sebelum ni bila mak mertua datang je mesti malu bila dia tertengok kuali kita. Sebab bontot kuali hitam berkerak. Cuci guna sabun cuci pinggan biasa tak hilang kerak tu. Pening fikir macam mana nak buat. Kali ini min akan kongsikan macam mana nak kilatkan […]

Continue Reading

TIPS: Petua Suburkan Tanah Secara Semulajadi

TIPS: Petua Suburkan Tanah Secara Semulajadi

| July 7, 2020 | 0 Comments

TIPS: Petua Suburkan Tanah Secara Semulajadi | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sebelum ini anda selalu mengeluh kenapa tanaman anda selalu bermasalah, ada yang tidak dapat bertahan lama, ada yang tidak berbunga dan berbuah. Mungkin tanah yang anda gunakan tidak subur. Jom ikuti tips yang min kongsikan ini, mana lah tahu tanaman anda akan menjadi. TANAH […]

Continue Reading

TIPS: Petua Masakan Yang Wajib Anda Tahu

TIPS: Petua Masakan Yang Wajib Anda Tahu

| July 6, 2020 | 0 Comments

TIPS: Petua Masakan Yang Wajib Anda Tahu | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Dalam memasak ini, ada petua-petua yang perlu diikuti. Tapi kadang-kadang min sendiri pun main hentam je bila memasak. Tapi rupanya ada petua yang boleh kita ikuti untuk dijadikan sebagai panduan kita. Ikuti Tips Tersebut: Menghilangkan pahit peria Peria memang pahit. Kalau hendak menghilangkan […]

Continue Reading