Selalu Mimpi Pelik-pelik dan Migrain Tanpa Sebab

| July 8, 2020 | 0 Comments

Selalu Mimpi Pelik-pelik dan Migrain Tanpa Sebab | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca entri ini. Semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera. Bercakap tentang kesihatan ni pernah tak anda semua pernah mimpi benda-benda pelik macam mimpi buruk? Tambahan pula tiba-tiba kita mengalami migrain secara tiba tiba.  Jika ada marilah kita baca entri tentang punca penyebab penyakit tersebut. Selamat Membaca .

Menerusi beberapa artikel mengenai pengalaman saya sebelum ini, ramai yang bertanya adakah saya disihir? Adakah keluarga saya disihir? Adakah rumah saya ditanam sihir dan pelbagai persoalan tentang sihir.

Istilah sihir digunakan di nusantara adalah merujuk kepada santau di Malaysia dan santet di Indonesia.

Dalam artikel kali ini InsyaAllah saya akan kongsikan apakah tanda-tanda bahawa kita disihir?
Tapi sebelum tu kita tahu tak apa makna sihir?

Sihir merupakan dosa kedua terbesar selepas syirik dengan Allah dan kedua-dua dosa terbesar ini saling berkait rapat sebab orang yang hendak melakukan sihir dan tukang sihir akan melakukan amalan-amalan syirik kepada Allah dan Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik.Menurut Ibnu Qudamah Al-Maqdisi, makna sihir sebagai ikatan-ikatan, jampi-jampi, perkataan yang dilontarkan secara lisan mahupun tulisan, atau melakukan sesuatu yang mempengaruhi badan, hati atau akal orang yang terkena sihir tanpa berinteraksi langsung dengannnya.

Sihir ini mempunyai hakikat, di antaranya sehingga yang boleh membunuh (dengan izin Allah dan sampai ajalnya), sakit, mengakibatkan seorang suami tidak dapat mencampuri isterinya atau memisahkan pasangan suami isteri, atau membuat salah satu pihak membenci yang lainnya atau membuat kedua belah pihak saling mencintainya.

Itu semua terjadi dengan izin Allah sebagai ujian kepada hambanya melalui perbuatan sihir.

Tanda -tanda sihir terbahagi kepada dua iaitu semasa kita dalam keadaan sedar dan semasa kita tidur.

Tanda-tanda ini merupakan tanda-tanda umum orang yang kena sihir.

Adapun tanda-tanda khusus apa jenis sihir yang digunapakai oleh tukang sihir itu, InsyaAllah akan saya kongsikan dalam artikel yang akan datang.

 

Tanda-tanda umum waktu sedar adalah seperti berikut:

1. Sakit kepala yang tiada sebab medis (perubatan moden) dan biasanya ketika bangun dari tidur dan berlaku migrain;

2. Rambut luruh bukan kerana medis, terutama perempuan dan kadang-kadang rambut seperti diikat susah diurai;

3. Lebam biru atau merah di seluruh tubuh, atau di atas paha, bawah perut, atau lebam akan semakin banyak apabila tidur dalam keadaan marah atau sedih. Keadaan ini mirip seperti dicakar4. Haid tidak lancar atau keluar cairan yang berbau, terjadi pendarahan dan radang pada vagina (biasanya kerana sihir pemisah atau jin pencinta);

5. Ruam mirip cacar air ketika bangun tidur terutama di bahagian paha dalam, antara payudara dan punggung;

6. Sakit pada bahagian punggung terutama bahagian tulang punggung;

7. Mengalami penyakit medis yang mudah diubati tetapi tidak sembuh dengan ubat medis;

8. Kehilangan pancaindera penglihatan, berbicara dan penglihatan untuk sementara waktu;

9. Kejang atau kerasukan atau tidak sedarkan diri dengan syarat keadaan ini bukan disebabkan listrik pada otak;

10. Sesak pada dada, merasa tercekik tanpa sebab jelas khususnya menjelang waktu petang, ketika melihat orang tertentu, di tempat tertentu atau keadaan tertentu;

11. Menangis tanpa sedar terutama ketika bersendirian bersendirian di tempat sepi sehingga kadang-kadang berteriak secara histeria tanpa disedari;

12. Malas beribadah (Jin sihir membuat orang yang kena sihir malas beribadah supaya ia mudah dikuasai);

13. Timbul beberapa reaksi berkaitan waktu dan tempat seperti sakit kepala kalau nak ke sekolah, tempat kerja atau berhubungan intim;

14. Memiliki pancaindera ke enam seperti boleh tahu sesuatu akan berlaku, nampak sesuatu perkara ghaib yang orang lain tak nampak.Tanda-tanda umum waktu tidur, adalah seperti berikut:

1. Sering mimpi berhubungan intim dengan mahramnya, dengan orang yang tidak dikenali, dengan orang yang dekat seperti suami, tunang, atau mimpi diperkosa, atau mimpi homoseksual atau lesbian yang mana terjadi antara tidur dan terjaga;

2. Seringkali mimpi binatang seperti ular, unta, kucing atau anjing;

3. Seringkali mimpi-mimpi yang menakutkan;

4. Mimipi batiniyyah iaitu berasa duduk di suatu tempat dengan orang ramai dan merasakan kejadian tersebut pernah terjadi sebelumnya;

5. Berpeluh waktu tidur hingga susah tidur. Kita sudah berusaha untuk tidur tetapi susah sekali kecuali terlelap sesudah lama berusaha, lalu sebentar terbangun hingga menimbulkan rasa gelisah.

6. Mengaduh waktu tidur;

7. Berjalan waktu tidur;

8. Seringkali ketindihan kita melihat sesuatu yang berat menindih dan susah berbicara atau bergerak. Berteriak minta tolong, tapi tak seorang pun yang mendengarnya, berusaha untuk melepaskan diri, tapi tak boleh. Keadaan ini berlaku antara tidur dan terjaga.

9. Sering mimpi dikhianati seperti suami mimpi dikhianati isteri dan sebaliknya atau melihat salah satu pasangan telanjang di tengah orang ramai, atau suami melihat isteri disetubuhi orang lain di depannya dan sebaliknya.

10. Sering mimpi melakukan onani atau perempuan berhubungan intim sesama jenis atau perempuan memiliki alat kelamin laki-laki.

11. Seringkali mimpi dihalangi untuk sampai tujuan seperti tidak boleh jawab peperiksaan, padahal dah tak bersekolah, ingin keluar dari satu tempat tapi tak boleh, ketinggalan bas, kapal terbang dan tak sampai ke tempat tujuan.

12. Seringkali terlintas mahu melakukan ubungan intim dan perasaan itu susah ditahan.
Jadi kalau sekiranya terdapat sebahagian tanda-tanda dan tak semestinya semua tanda-tanda tersebut di atas, maka kemungkinan besar kita telah disihir.

Soal bagaimana kita disihir itu tertakluk kepada bagaimana cara sihir itu dihantar kepada kita.

Sebarang pertanyaan bolehlah menghantar whatsapp kepada ustaz di talian 011 1144 8987 untuk memohon kesembuhan dari Allah berkaitan sihir, saka, gangguan jin dari badan, rumah, kenderaan, pejabat dan sebagainya.

Ia termasuk kesakitan akibat slipdisc, sakit lutut, kaki, tulang belakang, bahu dan lain-lain dengan cara gabungan membaca ayat-ayat ruqyah dan urutan.

Dengan izin Allah, insyaAllah, Allah akan berikan kesembuhan.

Kita hendaklah yakin dengan firman Allah: Dan kami turunkan al-Quran sebagai ubat kesembuhan dan rahmat bagi orang-orang yang beriman” – [al-Isra’:82].

Silakan kongsi sebanyak mungkin semoga menjadi sebahagian amalan soleh kita. Wallahua’lam.

***Ustaz Shams ialah pensyarah di sebuah universiti.

Kredit: MStar

Jika kita mengalami simpon ini jangan lah berasa takut dan gelisah. Setiap perkara yang berlaku ini pasti ada hikmah dari Allah S.W.T . InsyaAllah boleh disembuhkan dengan bantuan perubatan islam dan juga meminta pertolongan yang maha esa, Allah S.W.T.

Jadi, jaga adab kita, jaga akhlak, jaga tingkahlaku dan yang paling penting jaga hubungan kita dengan Allah S.W.T insyaAllah pastinya dilindungi. Insyaallah.

Tags: , , , ,

Category: INFORMASI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *