Lelaki Ini Menunggu ‘Seseorang’ Di Tepi Jalan Sejak 10 Tahun Lalu. Kisahnya Buat Ramai HIBA.

| February 2, 2019 | 0 Comments

Lelaki Ini Menunggu ‘Seseorang’ Di Tepi Jalan Sejak 10 Tahun Lalu. Kisahnya Buat Ramai HIBA. | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Baru-baru ini netizen di Thailand berkongsikan gambar seorang lelaki tua yang dipercayai gelandangan, telah menunggu ‘seseorang’ di tepi jalan sejak 10 tahun lalu.

Menurut Poramet Misomphop yang ketika itu sedang menikmati sarapan pagi berkata, dia menyedari lelaki tua itu duduk di tepi jalan di sebatang jalan di Bangkok.

Poramet kemudian bertanya kepada peniaga berhampiran dan dimaklumkan oleh seorang wanita bahawa lelaki itu selalu berada di jalan itu sejak 10 tahun lalu.

“Saya masih ingat dalam kejadian 10 tahun lalu, seorang wanita memandu di jalan ini dan memberhentikan keretanya. Dia bawa orang tua itu keluar dan berkata sesuatu tetapi saya tidak dapat mendengarnya dengan begitu jelas.

“Wanita itu kemudian beredar dan meninggalkan orang tua itu di situ. Masa itu saya tak terfikir apa-apa sehinggalah bila hari sudah semakin lewat, dia masih berada di situ.

“Saya terus menghampirinya dan bertanya mengapa dia masih berada di situ. Dia memberitahu yang anak perempuannya berkata dia pergi bekerja dan terpaksa meninggalkan dia di situ. Namun akan kembali semula.

“Bila keesokan pagi saya buka perniagaan saya, lelaki itu masih berada di situ. Kasihan, saya beri dia sedikit makanan untuknya,” kata peniaga wanita terbabit.

Sejak dari itu, dia sering memberi makanan kepada lelaki itu dan cuba bertanya tempat asal usulnya tetapi persoalan itu tidak dijawab.

Selepas mendengar cerita itu, Poramet cuba mendekati lelaki itu dan mahu membantunya. Poramet bertanya beberapa soalan ringkas seperti nama dan alamat rumahnya, lelaki itu hanya berkata,

“Dia akan kembali tidak lama lagi…”

Poramet berkata, dia bersimpati dengan nasib lelaki tua itu dan berkongsi mengenainya di media sosial agar anak perempuan lelaki itu sedar bahawa bapanya masih menunggunya di tempat yang sama.

Ada segelintir netizen berkata, anaknya mungkin terlibat dalam kemalangan dan tidak dapat menghubungi bapanya.

Post Poramet itu viral di media sosial tetapi tidak dapat dipastikan sama ada anak perempuannya itu telah ditemui.

Kredit : Thereporter,World of BuzzPoramet

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , ,

Category: DUNIA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *