(Ada Video) 2 Maut Selepas Jatuh Dari Udara Dari Pesawat Terbang Kabul

| August 16, 2021 | 0 Comments

(Ada Video) 2 Maut Selepas Jatuh Dari Udara Dari Pesawat Terbang Kabul | Ribuan penduduk yang ingin melarikan diri dari Afganistan telah bertindak diluar kawalan selepas mereka beramai-ramai cuba untuk menaiki pesawat sehingga menyebabkan dua kematian akibat jatuh dari pesawat tersebut dari udara, di Kabul, Afganistan baru-baru ini.

(Ada Video) 2 Maut Selepas Jatuh Dari Udara Dari Pesawat Terbang Kabul

Video berdurasi 16 saat tersebut tular selepas dua orang dilihat mati akibat kapal terbang yang berada di udara. Visual yang mengganggu menunjukkan orang mengejar pesawat ketika berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Hamid Karzai di Kabul, dan kemudian dua orang dilihat jatuh dari atasnya.

Video lain turut menyaksikan ratusan warga muda Afghanistan dilihat berlari di sepanjang Pesawat Tentera AS di landasan ketika hendak berlepas dari lapangan terbang Kabul.

Sumber dari India Today mengatakan bahawa warga muda kebanyakan terdiri dari orang-orang yang telah membantu pemerintah Amerika di Afghanistan. Beberapa di antaranya adalah penterjemah yang membantu AS ketika mereka menguasai negara.

Khushall Khan, salah seorang penterjemah AS di Kabul berpendapat bahawa beberapa orang yang dilihat berlari dalam video itu, nampaknya dibuang oleh pemerintah AS dan tidak dibawa keluar dari negara seperti yang dijanjikan.

Baru-baru ini, beribu-ribu orang dilihat berkumpul di Lapangan Terbang Antarabangsa Hamid Karzai Kabul sedang membuat cubaan melarikan diri dari Afghanistan setelah Taliban dilaporkan telah ‘merampas kuasa’ pemerintahan terdahulu. Taliban juga dikatakan telah mengambil alih seluruh negara Afghanistan berikutan pengunduran tentera AS.  

Sebelumnya, Republic Media Network juga mengakses visual eksklusif Kabul Airport di mana terdapat sekumpulan orang yang cuba melarikan diri dari Afghanistan disaksikan. Sejak pagi, Lapangan Terbang dilaporkan telah sesak dengan orang-orang yang berusaha menaiki pesawat selepas Taliban mengambil alih Afghanistan. 

Sumber: RepublicWorld.com

Tags: , ,

Category: DUNIA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *