Isteri 4 Bulan Mengandung Dicerai Suami Lepas Subuh. Ini Puncanya.

| June 8, 2020 | 0 Comments

Isteri 4 Bulan Mengandung Dicerai Suami Lepas Subuh. Ini Puncanya. | Tergamam min bila baca kisah ni. Tergamak suami cerai isteri yang tengah mengandung 4 bulan. Lepas solat subuh pulak tu. Ini puncanya.

Akibat Perempuan Baru Kenal

Assalamualaikum min, saya yang sebelum ni ada luahkan pasal saya mengandung 4bulan dan suami saya mintak masa untuk lupakan perempuan yang dia baru kenal tu sebelum ni.

Allahu min Tepat subuh tadi dia ceraikan saya talak satu min lepas saya susah solat subuh, dia kata dia tak boleh tinggal perempuan tu sebab semua sayang and cinta dekat saya selama ni dah pindah dekat perempuan tu, and dia mintak saya keluar dari rumah sebelum waktu berbuka

Sebab dia taknak sakitkan hati perempuan tu and dia pesan nanti dah bersalin bagi anak ni dekat dia, dia nak ambil, dia kata perempuan tu boleh jaga sama sama dengan dia,saya terduduk time dia cakap macam tu, dia tak sedar ke selama 4 tahun ni saya tak pernah mintak apa pun dekat dia,

Dia lafas cerai dekat saya sebaik saya bagi salam solat tadi..Hati saya remuk sangat, Saya dah mengadu dekat orang tua dan keluarga, saya buntu saya sedih, dari tadi air mata tak boleh stop min. Fikirkan nasib anak dan masa depan saya min, Ya Allah :’)

Komen Netizen

Rozana Zulkafli – Harap sis kuat.. Biarkan dia nk hidup dg perempuan itu.. Sis teruskan hidup dg anak.. Dia xboleh dptkan ank itu.. Sy harap lps sis habis edah.. Cari perkerja,dan bahagiakan diri sis dg anak.. Mula2 meme susah untuk lupa kan semua… Insyallah Lama2 ok… Sis ada anak.. Anak la segala2 untuk kita.. Lelaki mcn itu berguna pun sis

Iela Fahzilah – Semua aturan dri maha esa jodoh perpisahan,awak kehilangan suami dia gantikan awak dengan anak yg boleh bahagia kan awak rehdo dengan ppisahan walau pun perit mungkin ada yg lebih baik untuk awak dengan anak awak nanti dri kita sakit hati dan makan hati

Nor Lieza Ismail – Jangàn sedih..Allah sentiasa ad bersama hambanya yg dianiya..doa org yg disakiti selalu Allah dengar…percaya laa sedih sakiti hati hanya laa detik yg semntara shj..kuatkan semangat..rujuk pihak berkenaan…carilah punca pendapatan sekiranya tidak bekerja..keluar dr dunia yg tidak menguntungkan… insyaallah dgn izin Allah semua akan berjln dgn lancar dn tenang

Hidayah Esa – Baru baca perkongsian dr imelda td..dlm post tu tulis ” permata akan cari permata,,bangkai akan tetap cari bangkai”..so anggap jek la laki awk tu bangkai☺️

Nurul Syafiqah – Lebih kurang sama macam saya , lafaz cerai sbb perempuan . dan nak amik anak lpas bersalin . konon nak upah ibu susuan. Tapi awak jangan takut sbb dia tak kan boleh amik anak sbb anak mnyusu . pertahan kan hak awak . jangan lemah . nnti anak kluar awak akan jadi lebih kuat . klau dia nk rujuk mohon tolak sbb bila skli dia dh buat mesti akan ulang lagi . macam sya trima rujuk dan akhirnya diceraikan lagi masa dalam pantang . jangan fikir anak tk dpt kasih syg bapak . klau cerai pun ttap boleh bg jmpe anak . tpi fikir perasaan sndiri dan masa depan . semoga dipermudahkan segala urusan dan semoga awak kuat sabar dan tabah hadapi masalah ni 😊

Rayhanah Anuar – Xpelah sis
Anggap ni permulaan kehidupan…anggap mmg dia bukan jodoh sis ok..hati manusia mmg xboleh dipakse dipujuk atau dirayu..ingat Allah tu mahal adil..satu ari nnti Allah akan berikan kebahagiaan yg lebih byk buat sis yg sis xpernah impikan..redha..lapang dada…jaga diri dan baby dlm kandungan baik2 ya…sy single mom da 6 tahun da bersama anak dua org..alhamdulillah teramat bahagia dgn anak2..Allah sentiasa ade..

Yana Zal – Ya allah sis, sy boleh rasa ap yg sis rasa sekrang… Jgn down sis, doa bnyak2, kumpulkn kekuatan semula demi ank2 sis, ank tu hak sis, buat tuntutan keadilan tu sis gn ank di mahkamah tuntut segalanya2 yg dia xpernah berikan selama 4tahun sis bersama dgnnya, allah tu maha adil sis, allah xtidur, satu hari nnti akn ad kebahgian dan kejayaan besar dlm hidup sis, sy doakan untuk sis dn ank yea, sis kuat💪



Sumber: FB KRT

Tags: , , , , ,

Category: KELUARGA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *