Tengah Kerja Lawan Covid-19 Tiba-Tiba Menangis. Nurse Ni Dedah Punca.

| March 20, 2020 | 1 Comment

Tengah Kerja Lawan Covid-19 Tiba-Tiba Menangis. Nurse Ni Dedah Punca. | Diri penat, pakaian PPE yang panas. Banyak kali tengah kerja air mata mengalir. Nurse ni dedah apa yang ada di hati. Allahu sebak baca perkongsian nurse yang tengah berkorban di barisan hadapan ni.

Rindu Nikmat Ibadah Yang Ditarik

Kami yang jaga corona2 ni penat sgt. Xsempat solat (terpaksa solat jamak), makan, tukar pad- sampai xsedar bocor, bila nak tukar baju baru perasan.

Balik lambat 1-2 jam tu semestinya, sbb ada byk bnda utk diselesaikan. Bila balik risau, kut2 dapat pesakit positif. Air mata mengalir xtentu masa.

Xfikir pun pasal corona, tiba2 automatik keluar air mata. Taktau kenapa, mungkin burn out. Mungkin la. Tapi yg saya tak tahan adalah bila rasa nikmat ibadah ditarik.

Nikmat solat pada waktunya ditarik. Mmg boleh jamak. Tp tetap rasa lain. Kami byk kali tgk seksanya sakratul maut. Kami takut. Kami nak solat. Kami nak memohon kepada Allah, kami nak laksanakan tugas hamba.

Tapi bila jadi macam ni, susah. Sblm ni kerja kat dlm kecemasan mmg ada je waktu solat yg xsempat dikejar. Tp bila ada covid ni, makin teruk. So pada rakyat Malaysia yang degil, rs xpe utk keluar jalan2, kalau kes covid makin teruk selepas 31/3, kat akhirat nnt sy akn mengadu pada Allah.

Sbb korang, kami xdpt nikmat solat pada waktunya. Pada yg bersatu memberi kerjasama pada kerajaan, terima kasih. Moga kita semua terlindung dari wabak ini. Dan semoga kita dapat maraton ibadah di bulan Ramadhan nanti bersama2.

Respons Komen Netizen

Munirah Aira : Marilah kita sama2 mndoakn unt mreka yg brkorban unt mnyelamatkn kita
Barisan doktor..jururawat..pembersihan ..polis tentera..bhg keselamatan..dn yg berkaitan
Jgnlh kita hya doakn unt kluarga kita dn kawan2 baik..jgn pntingkn diri…doakn juga unt mreka selari dgn doa kita unt kluarga. Alangkh baiknya jika mndoakn unt org yg kita tk kenal tp mreka brjasa pd kita

Mfauzi Mfauzi : Insha allah..Aamiin2 ya rabbal alamiin

Suzila Samsuri Suzila : Terimakasih diatas pengorbanan kalian…semoga Allah melindungi Dan permudahkan segalanya…aamin

Julaiha Mohamad : Muga allah lindungi petugas kkm..yang bertungkus lumus mmbntras wabak covid 19…allah saja yg mmbalas jasa baik ptugas2 kkm

Yushalina Lina : Allahu..Tma ksih yg x terhingga diucapkan bt kakitangan KKM..Semoga kalian smua dlm lndungan Allah dn diberi gnjaran pahala yg brlipat gnda ats setiap pengorbanan.Semoga convid 19 segera berakhir.Aamiin.


JANGAN LUPA KONGSIKAN ARTIKEL LUAHAN NURSE NI.

Sumber: FB Nadiya Ali

Tags: , , , , , , ,

Category: KESIHATAN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *