Tag: Tahan Lama

Tips Buat Sambal Tumis Supaya Tahan Lama

Tips Buat Sambal Tumis Supaya Tahan Lama

| July 27, 2020 | 0 Comments

Tips Buat Sambal Tumis Supaya Tahan Lama | Bagi mereka yang menyukai makanan pedas, sambal tumis ini pasti menjadi kegemaran untuk dimakan bersama lauk yang lain. Untuk menjadikan sambal tumis tu sedap dan tahan lama, korang cuma perlu gunakan beberapa bahan dan cara memasak yang betul je! Jom kita ikuti petua yang dikongsikan oleh Che’ Nom ni. 1. CILI KERING […]

Continue Reading

Petua Masak Nasi Supaya Tak Cepat Basi

Petua Masak Nasi Supaya Tak Cepat Basi

| July 27, 2020 | 0 Comments

Petua Masak Nasi Supaya Tak Cepat Basi | Rasa macam baru je masak nasi, tapi dah basi. Macam mana tu? Kan dah membazir kena masak balik. Kalaulah ada cara nak masak bagi tahan lama. Mesti korang nak tahu juga kan. Jom min kongsikan cara bagaimana nak buat supaya nasi tak cepat basi. 1. Basuh Beras […]

Continue Reading

Cara Simpan Sayur Kekal Lama Dan Segar

Cara Simpan Sayur Kekal Lama Dan Segar

| July 15, 2020 | 0 Comments

Cara Simpan Sayur Kekal Lama Dan Segar | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sebenarnya ada cara untuk menyimpan sayur ni bagi kekal lama dan segar. Setiap sayur yang anda beli tu sebenarnya ada cara tersendiri untuk menyimpan mengikut jenis sayur-sayur tersebut. Ia berbeza-beza. Kalau kena dengan caranya baru la sayur anda akan kekal lama dan tidak […]

Continue Reading

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama

| July 8, 2020 | 0 Comments

TIPS: Penjagaan Kerepek Supaya Tahan Lama | Kerepek merupakan antara makanan ringan yang wajib ada di setiap rumah. Pelajar-pelajar yang hendak balik ke asrama pon selalu borong kerepek untuk di bawa balik ke asrama untuk dijadikan kudap-kudap bila waktu lapar tengah malam. Kerepek merupakan makanan kegemaran bagi sesetengah orang, tapi jika tidak pandai simpan kerepek […]

Continue Reading