Miss Tata

rss feed

Miss Tata's Latest Posts

Resepi Cara Buat Bubur Keladi

Resepi Cara Buat Bubur Keladi

| January 18, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Bubur Keladi | Hai assalamualaikum. Kepada anda yang minat dengan makanan yang berlemak dan manis boleh la cuba resepi yang kami nak kongsikan hari ni iaitu, resepi bubur keladi. Resepi ala-ala kampung daripada khairulaming jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 1 kg keladi (1kg yam) Daun pandan (pandan leaves) 1 blok […]

Continue Reading

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers

| January 15, 2020 | 0 Comments

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers | Hai assalamualaikum semua. Hari ni kami nak kongsikan cara buat resepi ayam ala Kenny Rogers. Tak perlu banyak kos dihabiskan pun boleh makan ayam sesedap ayam Kenny Rogers. Resepi ni daripada khairulaming yang memang sedap. Tak perlu dah beli di kedai. Okay jadi tunggu apa lagi, jom lihat bahan […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Rempeyek

Resepi Cara Buat Rempeyek

| January 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Rempeyek | Hai assalamualaikum semua. Kepada anda di rumah kami ingin kongsikan resepi rempeyek yang rangup. Resepi daripada khairulaming, jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 1 sudu jintan putih (1 tbsp cumin) 1 sudu jintan manis (1 tbsp fennel) 3 sudu ikan bilis (3 tbsp dried anchovies) 2 cawan tepung beras […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi

| January 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi | Hai assalamualaikum. Hari ni kami nak kongsikan kepada anda resepi cara buat maggi kimchi. Anda tahu tak kimchi tu apa? Okay mari kami terangkan sikit pasal kimchi ni. Kimchi merupakan makanan tradisional Korea iaitu sayur yang telah diperap dan dijadikan sebagai makanan sampingan orang Korea. Halal atau tak? Kalau […]

Continue Reading

Resepi Orange Carrot Juice

Resepi Orange Carrot Juice

| January 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Orange Carrot Juice | Hai assalamualaikum semua. Kepada anda di rumah, hari ni kami nak kongsikan resepi orange carrot juice. Cuaca panas macam ni, bestnya dapat minum jus kan. Segar sikit kita nak buat kerja rumah yang tak pernah habis tu. Resepi ni kami ambil daripada khairulaming yang memang mudah saja untuk dibuat. Okay […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Agar-agar Buah

Resepi Cara Buat Agar-agar Buah

| January 12, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Agar-agar Buah | Hai assalamualaikum semua, minggu lepas kami teringin pula nak makan agar-agar sebab dah lama tak makan. Jadi hari ni kami nak kongsikan cara buat agar-agar buah iaitu, resepi daripada khairulaming. Okay jom lihat bahan-bahannya. Bahan-bahan: 1/2 buah tembikai Anggur 2 biji buah kiwi 1 biji buah mangga 1 liter […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Telur Bistik

Resepi Cara Buat Telur Bistik

| January 7, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Telur Bistik | Hai assalamualaikum. Hari ni kami nak kongsikan resepi cara buat telur bistik yang mudah dan sedap. Resepi ini kami ambil daripada khairulaming. Jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan- bahan: 1/2 biji bawang holland (1/2 onion) 3 ulas bawang putih (3 cloves garlic) 100g ayam (100g chicken) 1/2 cawan […]

Continue Reading

Resepi Murtabak Maggi Mudah Buat

Resepi Murtabak Maggi Mudah Buat

| January 6, 2020 | 0 Comments

Resepi Murtabak Maggi Mudah Buat | Hai assalamualaikum. Kepada korang yang perut selalu berbunyi pada waktu malam, dan korang rasa malas sangat nak keluar beli makanan boleh la buat resepi murtabak maggi yang kami nak kongsikan ni. Kami tahu dalam peti korang banyak stok maggi tersedia. Jadi kami cadangkan korang buat resepi ni sebab mudah […]

Continue Reading

Resepi Puding Jagung Mudah Buat

Resepi Puding Jagung Mudah Buat

| January 5, 2020 | 0 Comments

Resepi Puding Jagung Mudah Buat | Hai assalamualaikum semua, hari ni kami nak kongsikan resepi puding jagung yang mudah untuk dibuat. Rasanya manis dan memang sedaplah. Resepi ni dipetik daripada khairulaming yang memang mudah dan sangat sedap. Jadi apa tunggu lagi, jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 1 cawan tepung kastard 1 cawan jagung […]

Continue Reading

Resepi Brownie Dalam Cawan

Resepi Brownie Dalam Cawan

| January 1, 2020 | 0 Comments

Resepi Brownie Dalam Cawan | Hai assalamualaikum. Hari ni kami nak kongsikan resepi yang lain dari yang lain cara membuatnya dengan korang. Resepi daripada khairulaming iaitu, resepi brownie dalam cawan. Menarik bukan bunyinya. Cara buat pun sangat mudah. Jom lihat bahan-bahan membuatnya. Bahan-bahan: 2 sudu besar mentega (2 tbsp butter) 2 sudu besar susu segar […]

Continue Reading