Miss Tata

rss feed

Miss Tata's Latest Posts

Resepi Bomboloni Nutella Gebu

Resepi Bomboloni Nutella Gebu

| December 11, 2019 | 0 Comments

Resepi Bomboloni Nutella Gebu | Assalamualaikum. Hai semua peminat-peminat donut yang gebu gebas. Hari ni kami nak kongsikan resepi donut yang agak moden iaitu resepi Bomboloni Nutella. Selalu kalau kita beli di kedai bomboloni ni dah sejuk. Kan best kalau dapat makan bomboloni ni masa panas-panas. Baru rasa kelainannya. Korang cubalah buat resepi yang sedap […]

Continue Reading

Resepi Taufu Fa Cara Instant

Resepi Taufu Fa Cara Instant

| December 10, 2019 | 0 Comments

Resepi Taufu Fa Cara Instant | Assalamualaikum. Hai semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi Taufu Fa cara instant yang sangat mudah. Buat sesiapa yang susah sangat nak cari tempat yang ada menjual Taufu Fa ni, boleh la cuba buat sendiri di rumah. Insya-Allah mudah saja nak buat. Jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 3 cawan […]

Continue Reading

Resepi Puding Roti Kastard

Resepi Puding Roti Kastard

| December 8, 2019 | 0 Comments

Resepi Puding Roti Kastard | Hai, Assalamualaikum semua. Kepada yang suka sangat makan makanan yang rasa dia lemak-lemak manis boleh la cuba buat resepi puding roti kastard ni. Resepi daripada khairulaming yang pasti sedap lah. Jom tengok bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 2 cawan susu segar 2 biji telur 4 sudu gula 2 sudu mentega 8 […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng

| December 7, 2019 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Ais Krim Goreng | Assalamualaikum semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi yang simple je iaitu resepi ais krim goreng. Al maklum la kan sekarang musim panas, sedap juga kalau boleh makan ais krim goreng yang mengenyangkan ni. Boleh cuba je bila boring-boring. Tak rugi pun tau. Resepi ni dikongsikan oleh khairulaming. Jom […]

Continue Reading

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat

| December 4, 2019 | 0 Comments

Resepi Chocojar Yang Mudah Buat | Hai, assalamualaikum semua. Kepada peminat-peminat coklat, siapa tak kenal manisan coklat bernama chocojar ni kan. Chocojar ni kami selalu makan masa kami belajar di universiti dulu. Macam-macam  bentuk balang dan rasa ada di jual di pasaran sekarang. Krup krap krup krap ja makan. Sedap sangat. Minat habis la. Jadi […]

Continue Reading

Resepi Air Soda Herb

Resepi Air Soda Herb

| December 2, 2019 | 0 Comments

Resepi Air Soda Herb | Assalamualaikum semua. Cuaca panas ni mesti buat kita dahaga kan. Jadi, hari ni kami nak kongsikan resepi air soda herb oleh khairulaming. Ramai yang kata air soda herb ni sedap. Kalau korang nak rasa cuba la buat tapi kalau malas sangat pergi la beli kat kedai untuk menikmati keenakannya. Kalau dah […]

Continue Reading

Resepi Onion Ring Rangup

Resepi Onion Ring Rangup

| December 1, 2019 | 0 Comments

Resepi Onion Ring Rangup|Hai semua. Hari ni kami nak kongsikan resepi hidangan sampingan barat iaitu, resepi onion ring rangup. Mudah ja nak buat. Lebih baik buat sendiri daripada beli di kedai. Kalau beli di kedai kan mahal juga harga dia. Untuk ibu-ibu yang ada ramai anak tu boleh jadikan onion ring sebagai snek untuk diorang. […]

Continue Reading

Resepi Dorayaki Versi Bujang

Resepi Dorayaki Versi Bujang

| November 30, 2019 | 0 Comments

Resepi Dorayaki Versi Bujang| An! An! An! Totemo daisuki Dora…..yaki. Eh, eh ternyanyi pulak. Hihi dah lama tak tengok kartun doraemon ni, menjak-menjak dah makin meningkat dewasa ni. Dulu masa kecik-kecik tergugat tengok Doraemon ni yang asyik makan Dorayaki je sampai buat kami pun teringin nak makan dorayaki tapi mana nak cari kan. Kali terakhir […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Melon Bingsu

Resepi Cara Buat Melon Bingsu

| November 29, 2019 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Melon Bingsu | Hai korang cuti hujung minggu ni mesti korang bosan kan. Apa kata korang rajinkan diri cuba buat pencuci mulut. Resepi pencuci mulut yang kami nak kongsikan ni merupakan pencuci mulut sejuk beku Korea yang diberi nama melon bingsu. Haa! Cuaca panas macam ni seronoklah dapat makan Melon Bingsu ni. […]

Continue Reading

Resepi Daging Bakar Cicah Sos Thai

Resepi Daging Bakar Cicah Sos Thai

| November 27, 2019 | 0 Comments

Resepi Daging Bakar Cicah Sos Thai | Raya korban dah lepas tapi korang mesti teringin nak masukkan menu daging dalam menu masakan korangkan. Jomlah cuba resepi yang kami nak kongsikan ni iaitu daging bakar cicah sos Thai. Resepi daripada khairulaming yang pasti akan membuatkan korang terliur. Jom lihat bahan-bahan resepi masakan ni. Bahan-bahan Buat Resepi Daging […]

Continue Reading