Tag: Kisah Benar

Gadis Penjual Arak

Gadis Penjual Arak

| August 9, 2020 | 0 Comments

Gadis Penjual Arak | Assalamualaikum semua.. Terima kasih kepada admin siarkan kisah ni. Nama aku Abang Long. Baru tadi, aku singgah di kedai serbaneka depan rumah untuk beli barang dapur. Lepas apa yang jadi tadi, aku tergerak hati nak tulis kisah pendek nie. Harap pembaca dapat ambil tahu masalah yang tak berapa orang kita kesah, […]

Continue Reading

Dugaan Dalam Hidup

Dugaan Dalam Hidup

| August 9, 2020 | 0 Comments

Dugaan Dalam Hidup | Assalamualaikum para pembaca. Hidup ini terlalu banyak liku dan cubaan yang kadang buat kita leka, putus asa dan kecundang dengan nafsu. Begitu juga saya, ibu tunggal anak 3, berusia 30an. Saya bekerja di sektor awam dan membuat bisnes sebagai side income untuk membesarkan Anak2 seorang diri. Terlalu banyak dugaan yang menimpa […]

Continue Reading

Seperti Menumpang Di Rumah Sendiri

Seperti Menumpang Di Rumah Sendiri

| August 9, 2020 | 0 Comments

Seperti Menumpang Di Rumah Sendiri | Assalamualaikum. Tujuan aku menulis confenssion ini adalah kerana ingin meminta pendapat pembaca semua. Sebab aku betul-betul buntu dalam membuat keputusan. Aku berusia 38 tahun, mempunyai suami dan 2 anak yang masih di tadika. Sejak hari pertama aku berkahwin dengan suami, mak mertua datang tinggal bersama kami daripada rumah kecil […]

Continue Reading

Tolong Ajarkan Aku Menjadi Isteri

Tolong Ajarkan Aku Menjadi Isteri

| August 9, 2020 | 0 Comments

Tolong Ajarkan Aku Menjadi Isteri | Hai. Nama aku Sofia. Malam ini aku tak dapat tidur, banyak yang aku cuba fikirkan. Dah berhari aku cuba fikirkan macam mana hendak selamatkan rumah tangga aku yang goyah walaupun baru berumur setahun. Terlintas aku dengan page IIUMC, tolong aku, kawan2 semua. Tolong ajarkan aku macam mana jadi seorang […]

Continue Reading

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki

| August 9, 2020 | 0 Comments

Politik Pejabat Dan Perasaan Hasad Dengki | Nama saya Jasmine. Sudah tentulah bukan nama sebenar. Saya bekerja di sektor Kerajaan sejak 21 tahun yang lalu. Sudah berkeluarga, dengan suami yang penyayang dan anak-anak yang sedang menginjak dewasa. Saya ingin menceritakan pengalaman saya sebagai seorang penjawat awam. Untuk makluman semua, saya pernah bekerja di agensi yang […]

Continue Reading

Pengalaman Bersalin Normal

Pengalaman Bersalin Normal

| August 6, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Besrsalin Normal | Assalamualaikum semua. Saya nak cerita pengalaman bersalin normal pulak. Walaupun dah 4 tahun berlalu, kebanyakan details masih lagi segar di ingatan saya. Yelah, pengalaman pertama kali dalam hidup melahirkan seorang manusia ke bumi. Pada satu hari, saya tengah makan keropok lekor atas katil. Bila bangun, terasa cam terkencing. Tapi saya yakin […]

Continue Reading

Pekerja Kerajaan Dan Hutang

Pekerja Kerajaan Dan Hutang

| August 6, 2020 | 0 Comments

Pekerja Kerajaan Dan Hutang | Assalamualaikum kepada semua pembaca. Sedikit pengenalan, saya seorang ibu anak 3, pegawai kerajaan yang bersuamikan juga pekerja kerajaan. Luahan saya ini saya anggap perkongsian, pendapat, pengalaman dan juga mungkin sedikit nasihat. Umum masyakarat kita, faham benar dengan istilah ‘kerja kerajaan , senang buat loan’. Stigma ini juga ditambah dengan ‘kerja […]

Continue Reading

Nak Nikah Lagi? Silakan!

Nak Nikah Lagi? Silakan!

| August 5, 2020 | 0 Comments

Nak Nikah Lagi? Silakan! | Assalamualaikum. Saya Durian. Saya tertarik dengan confession bertajuk Sebenarnya Saya Isteri Dia. Saya setuju dengan confessor. Saya ada tinggalkan komen bagitahu yang saya izinkan suami kahwin lagi kalau dia mampu. Tapi orang lain pulak triggered siap cakap saya ada gejala m4ti putik. Hahaha. Suami aku boleh nikah lain, kenapa isteri […]

Continue Reading

Menbawa Diri Dari Adik-Beradik

Menbawa Diri Dari Adik-Beradik

| August 5, 2020 | 0 Comments

Membawa Diri Dari Adik-Beradik | Assalamualaikum admin.Terima kasih kalau sudi menyiarkan cerita saya. Kalau tak siarkan pun, takpe lah. Yang penting saya luahkan jugak. Saya mempunyai 9 adik beradik.. mempunyai abang, kakak, adik lelaki dan perempuan.. keluarga kami keluarga B40.. kesembilan adik beradik telah bekeluarga dan mempunyai anak-anak.. tapi semua dikalangan B40 juga.. Cerita ini […]

Continue Reading

Kisah Benar Kerjaya Politik

Kisah Benar Kerjaya Politik

| August 5, 2020 | 0 Comments

Kisah Benar Kerjaya Politik | Assalamualaikum Semua, Pakcik merupakan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri. Di mana? Biarlah rahsia. Pakcik tergerak hati nak tulis ni sebab nak tergelak melihat beberapa anak muda yang terlalu ghairah untuk mengangkat agenda “perubahan” (kononnyalah). Pakcik nak petik satu quote daripada drama bersiri Netflix Dark: “What we know is a drop, […]

Continue Reading