Tag: Petua

Petua Hilangkan Bau Tandas Dan Kekal Segar

Petua Hilangkan Bau Tandas Dan Kekal Segar

| August 9, 2020 | 0 Comments

Petua Hilangkan Bau Tandas Dan Kekal Segar | Memang stres kalau bilik air berbau. Mulalah tercari-cari mana datangnya sumber bau yang kurang menyenangkan. Antara semua bilik dalam rumah, bilik air memang jadi perhatian kerana selalu digunakan. Bukan sahaja seisi rumah, malah tetamu yang datang berkunjung juga pastinya akan mengguna bilik air. Kalau bilik air kotor […]

Continue Reading

Petua Hamil

Petua Hamil

| August 3, 2020 | 0 Comments

Petua Hamil | Assalamualaikum. Confession ini di tulis wallahi tiada berniat untuk riak  mahu pun berbangga. Lebih kepada perkongsian. Bismillahirrahmanirrahim. Sejujurnya, bila saya baca pasal wanita yang sedang ber TTC, saya akan emosi. Sebab saya faham. Saya TTC almost 4 years. Mungkin Allah tahu, setakat 4 tahun sahaja yang saya boleh bersabar, dan kuat untuk […]

Continue Reading

Petua Guna Bahan Dapur Untuk Cuci Baju Putih

Petua Guna Bahan Dapur Untuk Cuci Baju Putih

| July 26, 2020 | 0 Comments

Petua Guna Bahan Dapur Untuk Cuci Baju Putih | Baju putih memang susah untuk dijaga, tersilap makan sikit mula la kotor. Kadang-kadang berjalan pun kena berhati-hati, takut baju bergesel di tempat-tempat yang kotor. Paling susah baju sekolah anak-anak. Pergi sekolah dengan baju putih elok, bila balik sekolah dah tak nampak rupa baju sekolah. Penuh dengan […]

Continue Reading

Petua Menghilangkan Sakit Gigi

Petua Menghilangkan Sakit Gigi

| July 24, 2020 | 0 Comments

Petua Menghilangkan Sakit Gigi | Sakit gigi adalah gejala yang tidak asing lagi. Segala peringkat umur mengalaminya. Lebih-lebih lagi pada yang hamil atau mengandung. Apabila mengalami sakit gigi, segala kerja, perilaku akan terbantut. 1. HILANGKAN PLAK Ini cara menghilangkan sakit gigi yang pertama. Berkumur dengan bahan kumur seperti Listerine supaya dapat hilangkan plak pada gigi. […]

Continue Reading

Petua Hilangkan Gastrik

Petua Hilangkan Gastrik

| July 22, 2020 | 0 Comments

Petua Hilangkan Gastrik | Gastrik ni disebabkan perut kita terlalu berasid. Silap makan atau tak makan memang akan berisiko terkena gastrik. Sakit gastrik ini memang sakit. Jadi untuk neutralkan asid, kita perlu cari makanan yang bersifat sedikit alkali. 4 makanan yang membantu mengurangkan sakit gastrik anda, termasuk: 1).Pisang Pisang tinggi kandungan potassium dan mempunyai nilai […]

Continue Reading

Petua Halau Cicak Dari Rumah

Petua Halau Cicak Dari Rumah

| July 13, 2020 | 0 Comments

Petua Halau Cicak Dari Rumah |Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Selain lipas, cicak juga boleh buat anda geli geleman dan stress. Stress sebab bila tengok di tepi dinding penuh dengan najis cicak. Satu kerja pula nak kena bersihkan. Ia bukan sahaja menyebabkan rumah kotor, cicak ini juga boleh mendatangkan penyakit. Jadi sebelum jadi apa-apa yang tak […]

Continue Reading

Petua Supaya Ikan Bilis Goreng Kekal Rangup

Petua Supaya Ikan Bilis Goreng Kekal Rangup

| July 13, 2020 | 0 Comments

Petua Supaya Ikan Bilis Goreng Kekal Rangup | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Sebelum ni, bila goreng ikan bilis je kerangupan dia tu tak tahan lama. Walaupun dah disimpan di dalam bekas kedap udara tetap jugak liat dan lemau bila gigitnya. Kali ni anda jangan risau lagi, selepas ikut petua yang min kongsikan ini, min yakin […]

Continue Reading

PETUA HILANGKAN KUTU BERAS

PETUA HILANGKAN KUTU BERAS

| July 12, 2020 | 0 Comments

Petua Hilangkan Kutu Beras | Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Kutu beras ni kadang-kadang boleh menyakitkan hati. Ye la, baru je beli beras tu tengok-tengok dah ada kutu beras kat dalam beras kita tu. Banyak pulak tu. Dah jadi satu kerja pulak nak kena asingkan satu-satu masa cuci beras tu. Tensionnya macam mana nak hilangkan kutu […]

Continue Reading

Wanita Ini Kongsi Amalan Sehingga 6 Orang Anaknya Berjaya Hafal 30 Juzuk al-Quran.

Wanita Ini Kongsi Amalan Sehingga 6 Orang Anaknya Berjaya Hafal 30 Juzuk al-Quran.

| March 18, 2019 | 0 Comments

Wanita Ini Kongsi Amalan Sehingga 6 Orang Anaknya Berjaya Hafal 30 Juzuk al-Quran.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – “Saya mula perdengarkan bacaan ayat suci al-Quran kepada anak-anak sejak mereka dalam kandungan, selain jaga makan bagi menguatkan daya ingatan,” demikian kata ibu kepada lapan anak ketika diminta berkongsi amalan dilakukan sehingga enam daripada lapan anaknya kini bergelar […]

Continue Reading

Inilah Khasiat Buah Badam Yang Kita Perlu Tahu. Boleh Amal!

Inilah Khasiat Buah Badam Yang Kita Perlu Tahu. Boleh Amal!

| February 18, 2019 | 0 Comments

Inilah Khasiat Buah Badam Yang Kita Perlu Tahu. Boleh Amal! | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Diakui buah badam menjadi pilihan dan kegemaran orang ramai. Rasanya yang agak berlemak dan sering dijadikan makanan kudapan antara waktu makan. Biasanya, kita makan badam yang telah dipanggang sebagai kudapan. Apa kata, ubah cara pemakanan ini dan mula mengambil badam […]

Continue Reading