Tag: Durian

Tips Pilih Durian Supaya Tidak Menyesal

Tips Pilih Durian Supaya Tidak Menyesal

| July 20, 2020 | 0 Comments

Tips Pilih Durian Supaya Tidak Menyesal | Sekarang ni harga durian bukan main melambung naik, beli sebiji pun dah berapa harga. Tu belum lagi kena tipu dengan tauke-tauke durian. Timbangan tak betul apa semua. Memang bikin sakit kepala bila sekali tengok harganya. Untuk mengelakkan dari ditipu ketika membeli durian, eloklah baca sedikit tips memilih durian […]

Continue Reading

‘Gajah Lapar Durian’. Rempuh Masuk Kedai Menjual Durian. Ada Video.

‘Gajah Lapar Durian’. Rempuh Masuk Kedai Menjual Durian. Ada Video.

| July 15, 2020 | 0 Comments

‘Gajah Lapar Durian’. Pecah Masuk Kedai Menjual Durian. Ada Video. | Pemilik gerai durian, Siriphon Kerdsuchon terkejut apabila seekor gajah memecah masuk ke gerainya dan merembat lebih dari 10 buah durian tanpa rasa bersalah. Lapor News 18, haiwan itu dipercayai datang dari Taman Negara Kaeng Krachan, memecah masuk ke premis itu. Tidak tahan dengan bau […]

Continue Reading

Resepi Pengat Durian Bersama Pulut Kukus Enak

Resepi Pengat Durian Bersama Pulut Kukus Enak

| June 18, 2020 | 0 Comments

Resepi Pengat Durian Bersama Pulut Kukus Enak| Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Semoga anda berada dalam keadaan sihat sejahtera. Haa sekarang ini musim buah kan lagi lagi buah durian yang digemari rakyat Malaysia ni. Haa tengok je dekat tepi jalan mesti ramai yang menjual durian kan. Kalau jenis peminat durian ni kalau boleh setiap […]

Continue Reading

Elak Buah Dicuri. ”Pocong” Jaga Dusun Durian

Elak Buah Dicuri. ”Pocong” Jaga Dusun Durian

| June 17, 2020 | 0 Comments

Elak Buah Dicuri. ”Pocong” Jaga Dusun Durian | Pemilik dusun durian di Kampung Tengah, di Segamat, menggunakan unsur menyeramkan dengan meletakkan ‘pocong’ bagi mengatasi kecurian hasil tanaman di dusun duriannya.   Pemilik dusun durian yang juga pengusaha buahan terbabit, Rosman Budiman, 61, berkata, dia membeli dua meter kain putih tiga minggu lalu untuk dibentuk sebagai […]

Continue Reading

Resepi Durian Crepe

Resepi Durian Crepe

| June 6, 2020 | 0 Comments

Resepi Durian Crepe | Siapa disini peminat durian? Sekarang kalau keluar rumah saja mesti tengok ramai orang dah start jual durian dekat tepi jalan. Maklumlah dah musim durian kan? Ha, apakata kita cuba buat durian crepe pulak. Manalah tahu lagi sedap daripada kita beli dekat luar. Kalau buat sendiri, boleh makan bila-bila masa ja. Jom […]

Continue Reading

Inilah Khasiat Daun Durian Belanda.

Inilah Khasiat Daun Durian Belanda.

| October 24, 2018 | 0 Comments

Inilah Khasiat Daun Durian Belanda.| KHALIFAH MEDIA NETWORKS – POKOK durian belanda adalah tumbuhan yang berasal dari benua Amerika serta Amerika Selatan dan dipercayai dibawa masuk ke Tanah Melayu ketika era penjajahan Barat. Selain panggilan durian belanda, buah ini juga dikenali dengan nama ‘durian selat’ atau ‘durian sayur’ di Kelantan dan ‘durian Eropah’ di Langkawi. […]

Continue Reading