Tag: Kisah Seram

Kisah Mitos Mengenai Gergasi Bota Di Perak

Kisah Mitos Mengenai Gergasi Bota Di Perak

| August 8, 2020 | 0 Comments

Kisah Mitos Mengenai Gergasi Bota Di Perak |Bota merupakan sejenis makhluk yang dipercayai serupa dengan manusia tetapi tubuh badannya jauh lebih besar dan lebih tinggi seperti gergasi. Raksasa Bota ini dikatakan mempunyai gigi taring atau siung. Bota cukup terkenal sehingga namanya digunakan sebagai nama sebuah kawasan di Perak. Mengikut kepercayaan masyarakat tempatan, Bota adalah makhluk […]

Continue Reading

Pengalaman Seram Semasa Camping

Pengalaman Seram Semasa Camping

| August 8, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Seram Semasa Camping | Beberapa bulan yang lepas kelas aku mengadakan satu kem yang perlu dihadiri oleh semua orang. Kem yang dimaksudkan terletak di Putrajaya iaitu bersebelahan dengan Perkampungan Orang Asli. Pemandangan di kawasan kem ini cukup cantik ditambah lagi lokasinya berdekatan dengan tasik. Sampai saja di lokasi kami terus check in bilik dan […]

Continue Reading

Pakcik Tua Sudah Meninggal Terlihat Semula di Kebun

Pakcik Tua Sudah Meninggal Terlihat Semula di Kebun

| August 5, 2020 | 0 Comments

Pakcik Tua Sudah Meninggal Terlihat Semula di Kebun | Secara alamiah dan hakikatnya orang yang sudah meninggal dunia, tidak akan berada di dunia ini lagi. Apabila terputusnya roh dan jasad, maka orang tersebut akan berada di alam barzakh dan terputus jugalah segala amalannya. Kecuali 3 perkara yang ada disebutkan dalam hadith Rasulullah SAW iaitu amal […]

Continue Reading

Jasad Tanpa Kepala

Jasad Tanpa Kepala

| July 28, 2020 | 0 Comments

Jasad Tanpa Kepala |Hai nama aku Arif dan cerita ni hanya secebis dari pengalaman hidup aku, sebelum aku jadi pelupa, baik aku kongsikan.Aku penah kerja dengan sebuah syarikat telekomunikasi di dalam temasek. Takde la lama sangat, syarikat ni bila kena ‘overnight’ shift, boleh jadi ‘jiwa kacau’. Aku mula ‘online’ selepas abis training selama sebulan. Shift […]

Continue Reading

Pengalaman Seram di Sarawak

Pengalaman Seram di Sarawak

| July 26, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Seram di Sarawak | Hai.. nama saya Jacob Ressa berasal daripada Kuching Sarawak. Di sini saya ingin berkongsi pengalaman seram saya dan kawan-kawan saya 2 tahun lepas(2017) Nak diceritakan, saya merupakan salah seorang recording artis (penyanyi), local artist Sarawak. Pada tahun 2017 adalah tahun di mana album kompilasi saya dan kawan2 artis yang lain […]

Continue Reading

Pengalaman Seram di Bangkok

Pengalaman Seram di Bangkok

| July 22, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Seram di Bangkok |Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Nama saya Ryan (bukan nama sebenar) dan saya kini tinggal di Bangkok, Thailand. Sudah hampir 4 tahun saya menetap di sini. Saya bekerja di sebuah syarikat kejuruteraan dalam bidang Oil dan Gas. Walaupun saya graduated dalam bidang kejuruteraan, tetapi kerja saya kini adalah untuk […]

Continue Reading

Shift Waktu Malam

Shift Waktu Malam

| July 21, 2020 | 0 Comments

Shift Waktu Malam | Salam satu hobi kepada semua pembaca. Sudah lama aku tidak menjengah page ini. (Terima kasih admin sebab up kan cerita hingusan aku). Kalini aku terpanggil untuk berkongsi satu lagi cerita bagi aku tidaklah seseram mana cuma pengalaman yang berharga yang patut aku coretkan sebagai peringatan untuk aku khususnya. Ok sebelum tu […]

Continue Reading

Seram- Melihat Kelibat

Seram- Melihat Kelibat

| July 21, 2020 | 0 Comments

Seram- Melihat Kelibat |Assalamualaikum kepada semua penghuni fiksyen shasha. kali ini aku terpanggil untuk berkongsikan pengalaman aku yang tak seberapa, Sebelum itu biarlah aku buat pengenalan sedikit, nama aku Zal bukan nama sebenarnya, berumur 26 tahun. Aku tak berapa pandai sangat nak mengarang, harap korang boleh paham. Rasanya cukup sekadar itu saja pengenalan dari aku. […]

Continue Reading

Histeria Sejenis Penyakit Mental Atau Berkaitan Makhluk Halus

Histeria Sejenis Penyakit Mental Atau Berkaitan Makhluk Halus

| July 19, 2020 | 0 Comments

Histeria Sejenis Penyakit Mental Atau Berkaitan Makhluk Halus| Pernahkah anda terkena histeria? Atau pernahkah anda berada di situasi dimana anda menjadi saksi orang histeria? Mari kita baca artikel penuh dibawah. Apa Itu Histeria? Kita boleh lihat kes histeria ini dalam 2 sudut yang berbeza. Menurut sudut pandangan pakar perubatan, histeria ialah satu istilah dimana beberapa gejala psikologi […]

Continue Reading

Tegur ‘Makcik Cleaner’ Jam 3 Pagi. Apa Yg Aku Nampak Lepas Tu MENDEBARKAN.

Tegur ‘Makcik Cleaner’ Jam 3 Pagi. Apa Yg Aku Nampak Lepas Tu MENDEBARKAN.

| July 15, 2020 | 0 Comments

Tegur ‘Makcik Cleaner’ Jam 3 Pagi. Apa Yg Aku Nampak Lepas Tu MENDEBARKAN. |  “Hasbunallah wanikmal wakil”, cukuplah Allah sebagai pelindung kami. Kalau nak diikutkan hati, aku malas nak tulis cerita pasal ni sebab atas nasihat ustaz yang dah pulihkan semangat aku lepas 2 hari demam. Manakan tidak, asal nak tulis saja mesti terbayang wajah dia […]

Continue Reading