Tag: foodie

Samosa Daging Pasti Nak Lagi

Samosa Daging Pasti Nak Lagi

| June 15, 2020 | 0 Comments

Samosa Daging Pasti Nak Lagi| Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga anda sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera. Baiklah, kali ini saya nak kongsikan  resepi samosa daging. Resepi ini sangatlah sedap dan rangup tau. Lagi best kalau resepi ini untuk hidangan petang. Tanpa membuang masa marilah kita mencuba resepi samosa ini. Mesti jadi lah. Bahan-bahan: ½ biji […]

Continue Reading

Nasi Briani Ayam Sedap Sehingga Menjilat Jari

Nasi Briani Ayam Sedap Sehingga Menjilat Jari

| June 14, 2020 | 0 Comments

Nasi Briani Ayam Sedap Sehingga Menjilat Jari| Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca kali ini saya nak berkongsi satu resepi dari arab iaitu nasi briani ayam. Haa sapa tak pernah makan tu patut cuba resepi ini.. Sedap tak terkata tau. Tanpa membuang masa lagi marilah cuba resepi ini. Pasti enak. BAHAN-BAHAN – 235 gram […]

Continue Reading

Sotong Sumbat Telur Masing Enak

Sotong Sumbat Telur Masing Enak

| June 14, 2020 | 0 Comments

Sotong Sumbat Telur Masing Enak| Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca. Kali ini saya ingin kongsikan kepada anda makanan seafood. Menu apa kali ini? Ha, saya nak sharekan kepada anda resepi sotong telur masin. Saya jamin yang ini sedap tau. Fuh, padu kalau buat sendiri lagi sedap tau. Ha apa tunggu lagi marilah kita […]

Continue Reading

Murtabak Mini Rangup tapi Sedap

Murtabak Mini Rangup tapi Sedap

| June 14, 2020 | 0 Comments

Murtabak Mini Rangup tapi Sedap| Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Semoga semua dalam keadaan sihat dan dilimpahi rezeki hendaknya. Okay baiklah, pernah tak cuba dan merasai murtabak mini. Tapi resepi yang saya nak sharekan kepada anda semua adalah murtabak mini yang jenis rangup bila dimakan. Sedap tau. Haa mesti anda semua takkan ambil […]

Continue Reading

Resepi Sup Gearbox Padu

Resepi Sup Gearbox Padu

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Sup Gearbox Padu | Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca. Kali ini saya nak kongsikan resepi kaw punyalah. Ramai yang sangat menyukainya. Resepi yang saya nak kongsikan adalah Sup gearbox. Fuh tengok je gambar terus tertelan air liur tau. Sedap dia boleh terngiang-ngiang lah. Tulang yang besar ini pun membuatkan kita terasa berselera nak […]

Continue Reading

Tortila Bagus Untuk Berdiet

Tortila Bagus Untuk Berdiet

| June 14, 2020 | 0 Comments

Tortila Bagus Untuk Berdiet | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Harap semuanya sihat-sihat dan ceria selalu ye. Okay baiklah sapa yang nak berdiet? Mestilah kita nak makanan untuk berdiet tanpa berasa lapar bukan? Kalau nak berdiet menu resepi  ini adalah tepat untuk anda.  Ha menu  resepi apa tu? Okay baiklah menu yang saya nak […]

Continue Reading

Resepi Telur Dadar Orang Kaya

Resepi Telur Dadar Orang Kaya

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Telur Dadar Orang Kaya| Assalamualaikum dan salam sejahtera. Harap semuanya dalam keadaan sihat walafiat yea. Sama-sama kita jaga kesihatan tau. Jangan lupa #KitaJagakita #SataySafe #StayHealty. okay baiklah entri kali ini saya nak kongsikan kepada anda semua satu resepi. Ini resepi cukup mudah je iaitu resepi telur dadar je. Tapi telur dadar yang saya nak kongsikan […]

Continue Reading

Oden Ala-ala Family Mart Viral

Oden Ala-ala Family Mart Viral

| June 14, 2020 | 0 Comments

Oden Ala-ala Family Mart Viral| Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca. Sihat tak semua? Kalau tak sihat jangan lupa makan ubat dan banyakkan minum air putih yea. Anak-anak bila dengar ke oden mesti melonjak dah nak makan kan. Bagi ibu-ibu yang tidak tahu apa itu oden? Haa, baiklah oden ini adalah steamboat dari Korea. Kuah macam […]

Continue Reading

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan| Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Semoga Hari ini mendapat barakah dan dikurniakan kesihatan yang baik juga dilimpahi rezeki oleh Allah S.W.T . Okay baiklah hari ini saya nak berkongsi satu resepi atau menu warisan dari Kelantan. Resepi manisan ini sangatlah sedap dan nama pun manisan kan mestilah manis. Resepi yang […]

Continue Reading

Resepi Daging Masak Hitam Terbaik 🤤

Resepi Daging Masak Hitam Terbaik 🤤

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Daging Masak Hitam Terbaik | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita semua diberikan kesihatan yang baik dan bersemangat melakukan kerja harian kita. Okay baiklah entri kali ini saya nak sharekan satu resepi masakan kampung. Resepi ini tak asing lagi kalau kita jumpa dekat kenduri atau majlis-majlis ada je lauk ni kan. Bagi yang merindui lauk […]

Continue Reading