Tag: IIUM Confessions

Seorang Ayah Mayat Hidup

Seorang Ayah Mayat Hidup

| August 4, 2020 | 0 Comments

Seorang Ayah Mayat Hidup | Assalamualaikum wbt. Nama aku Yahya (bukan nama sebenar) umur 20 tahun. Sekarang sedang melanjutkan pelajaran di sebuah universiti awam di suatu negeri. Online! Aku nak luahkan kat sini apa yang tersimpan dalam hati. Ini secebis kisah hidup aku. Cerita ni sedikit panjang eh so kalau tak larat nak baca, aku […]

Continue Reading

Bahaya Tumpah Darah

Bahaya Tumpah Darah

| August 4, 2020 | 0 Comments

Bahaya Tumpah Darah | Assalamualaikum. Saya sekadar nak berkongsi pengalaman tumpah darah atau gugur saya tempoh hari. Semoga dapat ambik panduan buat semua pembaca. 22/7/2020 Tengahari ni tengok dekat panties ada spotting darah pekat color coklat kehitaman. Eh, apa benda ni. Macam kalau awal period biasa kuar darah ni. Tapi tak sakit pun, takpelah, mungkin […]

Continue Reading

Pasangan Jarak Jauh

Pasangan Jarak Jauh

| August 4, 2020 | 0 Comments

Pasangan Jarak Jauh | Aku Bunga, 30 tahun, seorang penjawat awam, to be exact, seorang jururawat. Sudah berkahwin selama 5 tahun, suami berumur 36 tahun, bekerja di sektor swasta. Kami duduk berjauhan, walaupun masih satu negeri, tetapi berlainan daerah. Aku di daerah A, manakala suami di Daerah B. Jarak Daerah A dan B lebih kurang […]

Continue Reading

Petua Hamil

Petua Hamil

| August 3, 2020 | 0 Comments

Petua Hamil | Assalamualaikum. Confession ini di tulis wallahi tiada berniat untuk riakĀ  mahu pun berbangga. Lebih kepada perkongsian. Bismillahirrahmanirrahim. Sejujurnya, bila saya baca pasal wanita yang sedang ber TTC, saya akan emosi. Sebab saya faham. Saya TTC almost 4 years. Mungkin Allah tahu, setakat 4 tahun sahaja yang saya boleh bersabar, dan kuat untuk […]

Continue Reading

Duit, Kerjaya Dan Dugaan

Duit, Kerjaya Dan Dugaan

| August 3, 2020 | 0 Comments

Duit, Kerjaya Dan Dugaan | Assalamualaikum semua. Saya namakan saya Dahlia. Umur 40 tahun. Saya pernah confess di sini dulu pasal kisah saya hilang kerja sebab kontrak tidak disambung masa PKP dan tak bertemu jodoh. Kali ni saya nak share kisah saya pasal duit, hutang, kerjaya dan rumah impian. Bagaimana saya struggle menyimpan duit, menyelesaikan […]

Continue Reading

Bila Abang Merajuk

Bila Abang Merajuk

| August 3, 2020 | 0 Comments

Bila Abang Merajuk | Assalamualaikum. Aku Hani. Selalunya aku jadi pembaca setia di ruangan ini. Tapi kali ni aku nak berkongsi cerita. Meluah kenangan.. berkongsi catatan. Rasanya cerita ini tidaklah sangat istimewa. Cuma aku merasa terpanggil untuk berkongsi rasa bila suatu petang abang aku merajuk. Abang aku istimewa. Sangat istimewa sebab umurnya sudah menjangkau usia […]

Continue Reading

Bukan Anak Pilihan

Bukan Anak Pilihan

| August 3, 2020 | 0 Comments

Bukan Anak Pilihan | Aku M bukan nama sebenar. Anak ke 3 dari 7 beradik : kak long, abang ngah, aku, adik perempuan dan 3 adik lelaki. Kami 3 beradik perempuan dan aku yang tengah. Kak Long dan adik perempuanku rupa seiras, putih chinese look. Tapi aku berkulit gelap mirip mamak or arab. Dari kecil […]

Continue Reading

Pengalaman Hidup Susah

Pengalaman Hidup Susah

| August 3, 2020 | 0 Comments

Pengalaman Hidup Susah | Aku Tiha (bukan nama sebenar ). Awal 40an. Sudah berkahwin 4 orang anak. Punya seorang suami yang baik. Aku sebelum ni hanyalah silent reader dalam wadah ni. Tapi teringin jugak nak berkongsi sekadar iktibar. Syulur andai tulisan aku ini disiarkan. Mudah mudahan sedikit sebanyak boleh jadi renungan bersama. Aku ingin berkongsi […]

Continue Reading

Disana Aku Temui Kehidupan

Disana Aku Temui Kehidupan

| August 3, 2020 | 0 Comments

Disana Aku Temui Kehidupan | Assalamualaikum para pembaca IIUMC. First of all, thanks to admin for publishing my story. Aku Ain (bukan nama sebenar). Kisah yang akan aku ceritakan adalah bukan mengenai aku tetapi keluarga ayah saudaraku. Keluarga yang selalu di underestimate kan. Keluarga yang aku ceritakan ini adalah keluarga abang kepada Abah aku. Kesemua […]

Continue Reading

Deritaku Hanya Tuhan Yang Tahu

Deritaku Hanya Tuhan Yang Tahu

| August 3, 2020 | 0 Comments

Deritaku Hanya Tuhan Yang Tahu | Assalamualaikum.. Pertama sekali terima kasih aku ucapkan seandainya kisah aku ni diberi peluang untuk disiarkan. Tujuan aku menulis ni ialah untuk berkongsi masalah dan meminta pendapat. Firstly nama aku Nur (sudah tentu bukan nama sebenar) Aku gadis berusia pertengahan 20-an dan sudah berkahwin dengan lelaki yang aku bercinta hampir […]

Continue Reading