Tag: Resepi

Resepi Cucur Maggi

Resepi Cucur Maggi

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Cucur Maggi | Pernah tak dengar cucur maggi? Selalunya yang banyak kita dengar murtabak maggi ada la, cucur maggi tak pernah la pulak dengarnya kan? Haish, macam-macam la zaman sekarang ni. Tapi bila dah selalu asyik makan cucur yang sama ja, dah naik bosan la pulak. Hari ni apakata kita cuba merasa cucur maggi […]

Continue Reading

Resepi Brownies Pod

Resepi Brownies Pod

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Brownies Pod | Selalu kalau brownies ni ramai yang suka jenis brownies kedut atau fudgy. Kali ni lain sikit. Kita buat brownies pod. Resepinya sangat mudah. Rasanya pun sedap. Jom tengok resepi. Nanti kalau jadi, boleh lah repeat.   Bahan-bahan pod: 110 gram unsalted butter 250 gram tepung gandum 1 biji telur 120 gram […]

Continue Reading

Resepi Cinnamon Roll

Resepi Cinnamon Roll

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Cinnamon Roll | Hari ni nak breakfast apa ya? Dekat dapur, roti gardenia dah habis la pulak. Baru ingat nak makan roti. Ha, apakata kita buat roti cinnamon roll? Sekali sekala makan roti lain untuk breakfast best jugak. Perut dah lapar ni, tak kisah lah makan apa pun, janji kenyang kan? Jom buat roti […]

Continue Reading

Resepi Biskut Badam Coklat

Resepi Biskut Badam Coklat

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Biskut Badam Coklat | Sebut saja biskut coklat ni mesti ramai yang pasang telinga kan? Maklumlah ramai peminat coklat ni tak kisah lah makanan apa pun kan. Ni pula biskut badam coklat. Waktu raya ni, kalau budak-budak mai nak beraya mesti tak mau masuk dah, mintak duit raya saja yang banyak. Semua pakat tak […]

Continue Reading

Resepi Kek Marble

Resepi Kek Marble

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Kek Marble | Kalau sebut pasal kek ni, mesti ingat kek hari jadi. Selain daripada kek hari jadi yang selalu kita beli dekat kedai tu, Kek Marble pun menarik juga untuk buat makan-makan waktu hari jadi. Bukan setakat tu saja, bila-bila rasa lapar, teringin nak makan kek, boleh ja ke dapur buat terus. Tak […]

Continue Reading

Resepi Chocolate Stick

Resepi Chocolate Stick

| June 3, 2020 | 0 Comments

Resepi Chocolate Stick | Salah satu biskut yang disukai pada hari raya ni adalah biskut chocolate stick. Kalau kawasan rumah yang ada budak-budak ramai tu boleh lah buat resepi ini untuk jamu mereka. Sebab kalau sekali rasa memang mintak lagi la dekat tuan rumah. Budak-budak bukannya tahu malu kan. Selagi perut tak kenyang, selagi tu […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Sambal Tomato Ikan Bilis

Resepi Cara Buat Sambal Tomato Ikan Bilis

| September 23, 2019 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Sambal Tomato Ikan Bilis | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Peminat sambal memang kena tambah menu sambal tomato ikan bili ni dalam koleksi menu.Sebab nak buat senang je. Tak perlu susah-susah.Lepas tu nak buat sebagai pencicah ulam, makan dengan lontong atau nasi impit pun boleh. Nak cicah pulut dengan sambal ni pun boleh. […]

Continue Reading

Resepi Spaghetti In Carbonara Sauce Simple Sedap Best.

Resepi Spaghetti In Carbonara Sauce Simple Sedap Best.

| September 23, 2019 | 0 Comments

Resepi Spaghetti In Carbonara Sauce Simple Sedap Best. Mesti Cuba!!| Khalifah Media Networks – Tiba-tiba nak bagi resepi spaghetti, sebab spaghetti ni kan, salah satu daripada jenis makanan yang lebih tahan kenyang berbanding nasi atau mee. Ada spaghetti bolognese, ada spaghetti carbonara, dan pelbagai jenis lagi. Yang ramai tak tahu, spaghetti ni terletak di bawah […]

Continue Reading

Resepi Spaghetti Olio Dengan Ayam Simple Sedap Best

Resepi Spaghetti Olio Dengan Ayam Simple Sedap Best

| September 22, 2019 | 0 Comments

Resepi Spaghetti Olio Dengan Ayam Simple Sedap Best. Mesti Cuba!!| Khalifah Media Networks – Tiba-tiba nak bagi resepi spaghetti, sebab spaghetti ni kan, salah satu daripada jenis makanan yang lebih tahan kenyang berbanding nasi atau mee. Selain daripada sedap, spaghetti sebenarnya amat sesuai untuk mereka yang ingin berdiet kerana spaghetti mempunyai  nilai GI yang lebih […]

Continue Reading

3 Resepi Ikan Yang Menarik Dan Sedap. Boleh Cuba Resepi Ni!

3 Resepi Ikan Yang Menarik Dan Sedap. Boleh Cuba Resepi Ni!

| April 7, 2019 | 0 Comments

3 Resepi Ikan Yang Menarik Dan Sedap. Boleh Cuba Resepi Ni! | KHALIFAH MEDIA NETWORKS – Nutrien dan mineral dalam ikan, dan terutamanya asid lemak omega-3 elok untuk jantung, perkembangan otak dan pembiakan. Ini mengetengahkan peranan ikan dalam fungsi tubuh manusia. Namun ada juga orang yang tidak berapa suka makan ikan. Ada yang cakap hanyir, […]

Continue Reading