Tag: resepi sedap

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan

| June 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Butir Nangka Enak Dimakan| Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Semoga Hari ini mendapat barakah dan dikurniakan kesihatan yang baik juga dilimpahi rezeki oleh Allah S.W.T . Okay baiklah hari ini saya nak berkongsi satu resepi atau menu warisan dari Kelantan. Resepi manisan ini sangatlah sedap dan nama pun manisan kan mestilah manis. Resepi yang […]

Continue Reading

Resepi Begedil Ayam Enak Dimakan Begitu Sahaja.

Resepi Begedil Ayam Enak Dimakan Begitu Sahaja.

| June 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Begedil Ayam Enak Dimakan Begitu Sahaja | Assalamualaikum dan hai semuanya. Untuk entri kali ini saya nak sharekan resepi mudah iaitu resepi begedil ayam. Haa begedil ini tak kisahlah nak letak ayam ke daging ke atau kentang. Ikut selera kita okay? Begedil ni boleh dimakan dengan berlauk ke boleh di makan dengan nasi dan boleh […]

Continue Reading

Resepi Lidah Buaya manis dan Rangup

Resepi Lidah Buaya manis dan Rangup

| June 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Lidah Buaya manis dan Rangup | Assalamualaikum dan hai semuanya. Entri kali ini saya nak share resepi kuih. Kuih ini cukup rangup dan manis. Resepi yang saya nak share adalah kuih Lidah buaya. Tapi ada yang memanggil nama kuih ini adalah kuih tiram, kuih kapal terbang dan macam-macam lagi lah.Kuih ini juga menjadi tarikan istimewa […]

Continue Reading

Sotong Bakar Thailand Kaw

Sotong Bakar Thailand Kaw

| June 11, 2020 | 0 Comments

Sotong Bakar Thailand Kaw | Assalamualaikum dan hai, semoga kalian sihat-sihat sahaja. Entri kali ini tiba-tiba teringin nak share resepi dari Thailand ni. Haih tengok gambar saja pun dah terliur apatah lagi dah dihidangkan depan mata kita. Nak makan dekat kedai thai mestilah sedap kan. Tapi lagi sedap kalau kita buat sendiri. Mesti puas hati […]

Continue Reading

Tau Fu Fa Cara Mudah

Tau Fu Fa Cara Mudah

| June 11, 2020 | 0 Comments

Tau Fu Fa Cara Mudah | Jadikan kesyukuran sebagai muzik dihati dan senyuman sebagai pembuka hari agar hari ini kita tenang melalui apa pun yang kita kerjakan. Btw, assalamualaikum dan hai semuanya. Jadi resepi apa ya kali ini? Okay baiklah hari ini saya nak share resepi Tau Fu Fa. Resepinya cukup mudah dan senang dibuat. Anda […]

Continue Reading

Resepi Keria Gula Melaka Sedap

Resepi Keria Gula Melaka Sedap

| June 6, 2020 | 0 Comments

Resepi Keria Gula Melaka Sedap| Assalamualaikum dan hai semua. Pernah tak anda pergi Melaka semata-mata untuk mencari kuih keria viral sedap ni? Tapi disebabkan kes Covid-19 ni, susah kita nak kemana-mana disebabkan ingin menjaga kesihatan mahupun kebersihan. Nah, Kali ini saya nak berkongsi resepi menarik iaitu resepi keria Gula Melaka. Buat sendiri je dan mudah […]

Continue Reading

Resepi Buah Melaka

Resepi Buah Melaka

| June 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Buah Melaka| Hai dan  Assalamualaikum. Hari ini saya nak share satu resepi onde-onde atau buah melaka paling mudah. Korang mesti suka nak makan kuih hijau comel ni. Ha, saya nak kongsikan cara untuk buat kuih buah melaka ini. Bahan-bahan sahaja pun cukup mudah untuk dibuat. Mari kita cuba resepi buah melaka. Bahan-Bahan: 1 cawan […]

Continue Reading

Resepi Roti ‘Gardenia’.

Resepi Roti ‘Gardenia’.

| June 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Roti ‘Gardenia’| Assalamualaikum dan hai. Kalau musim Perintah Kawalan Pergerakan(PKP) ni mesti orang tanya pasal roti Gardenia. Dekat kedai runcit mesti sekejap je habis. Jadi min nak korang juga untuk membuat sendiri roti benggali ini. Resepi roti ini bukanlah susah malah mudah untuk dibuat dan juga memberikan roti dipotong cantik dan tidak pecah. Jadi, marilah […]

Continue Reading

Resepi Roti Golok Gebu, Lembut dan Sedap

Resepi Roti Golok Gebu, Lembut dan Sedap

| June 2, 2020 | 0 Comments

Resepi Roti Golok Gebu, Lembut dan Sedap| Assalamualaikum dan hai. Hari ini saya nak berkongsi resepi Roti Golok pastinya Gebu, Lembut dan Sedap. Resepi ini pernah menjadi viral suatu ketika kerana roti tersebut menjadi pilihan ramai oleh semua peringkat usia. Bagi mereka yang ingin mempelajari cara membuat Roti Golok, jom kita cuba resepi mudah ini. […]

Continue Reading

Resepi Ayam Sos Tiram Pedas Pasti Mudah dan Sedap

Resepi Ayam Sos Tiram Pedas Pasti Mudah dan Sedap

| June 1, 2020 | 0 Comments

Resepi Ayam Sos Tiram Pedas Mudah dan Sedap| Assalamualaikum dan hai. Harini nak share resepi yang mudah-mudah je. Masakan ini pastinya cepat dan sedap. Resepi ini juga menaikkan selera makan kita. Disebabkan min nak pergi kerja pagi-pagi ni, resepi ini adalah salah satu resepi pantas untuk disediakan. Resepi Ayam Sos Tiram pedas ini min selalu masak […]

Continue Reading