RSSRESEPI

Resepi Rendang Ayam

Resepi Rendang Ayam

| January 20, 2020 | 0 Comments

Resepi Rendang Ayam | Hai assalamualaikum, hari ni kami nak kongsikan resepi rendang ayam. Boleh lah anda simpan resepi ni untuk raya nanti. Bulan Ramadhan dah tak lama dah. Sekejap saja masa berlalu. Pejam celik pejam celik dah raya. Resepi yang sedap ni kami ambil daripada koleksi resepi khairulaming. Jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Kentang Putar

Resepi Cara Buat Kentang Putar

| January 19, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Kentang Putar| Assalamulaikum. Resepi kali ni ialah Resepi Cara Buat Kentang Putar. Kentang putar ni memang makanan kesukaan ramai tiap kali bila order KFC kan. Teksturnya yang lembut, enak, dan berlemak ni semestinya akan membangkitkan selera anda. Resepi sedap kentang putar ini ada boleh tengok cara masakan daripada khairulaming. Jom kita tengok […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Bubur Keladi

Resepi Cara Buat Bubur Keladi

| January 18, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Bubur Keladi | Hai assalamualaikum. Kepada anda yang minat dengan makanan yang berlemak dan manis boleh la cuba resepi yang kami nak kongsikan hari ni iaitu, resepi bubur keladi. Resepi ala-ala kampung daripada khairulaming jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 1 kg keladi (1kg yam) Daun pandan (pandan leaves) 1 blok […]

Continue Reading

Resepi Tuna Sandwich

Resepi Tuna Sandwich

| January 16, 2020 | 0 Comments

Resepi Tuna Sandwich | Assalamualaikum. Hari ni ada idea ke nak buat resepi apa untuk sarapan pagi anda. Hah…. kalau anda masih tiada idea apakata kita buat Tuna Sandwich pagi ni. Resepi Tuna Sandwich yang cukup mudah, sedap, dan semestinya mengenyangkan menjadi pilihan ramai. Resepi Tuna Sandwich ni anda boleh tengok cara masakan daripada khairulaming. […]

Continue Reading

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers

| January 15, 2020 | 0 Comments

Resepi Ayam Ala Kenny Rogers | Hai assalamualaikum semua. Hari ni kami nak kongsikan cara buat resepi ayam ala Kenny Rogers. Tak perlu banyak kos dihabiskan pun boleh makan ayam sesedap ayam Kenny Rogers. Resepi ni daripada khairulaming yang memang sedap. Tak perlu dah beli di kedai. Okay jadi tunggu apa lagi, jom lihat bahan […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Apam Balik

Resepi Cara Buat Apam Balik

| January 15, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Apam Balik | Hai.. Assalamualaikum. Ok hari ni min kongsikan kepada anda resepi Cara Buat Apam Balik. Selalu kita nampak Apam Balik ni jual di pasar malam kan? Apakata hari ni kita belajar sendiri buat Apam Balik di rumah sebagai hidangan anda bersama keluarga. Anak- anak mesti suka dengan Apam Balik anda […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Rempeyek

Resepi Cara Buat Rempeyek

| January 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Rempeyek | Hai assalamualaikum semua. Kepada anda di rumah kami ingin kongsikan resepi rempeyek yang rangup. Resepi daripada khairulaming, jom lihat bahan-bahan buat resepi ni. Bahan-bahan: 1 sudu jintan putih (1 tbsp cumin) 1 sudu jintan manis (1 tbsp fennel) 3 sudu ikan bilis (3 tbsp dried anchovies) 2 cawan tepung beras […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Rojak Buah

Resepi Cara Buat Rojak Buah

| January 14, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Rojak Buah|Assalamualaikum. Resepi kali ini ialah Resepi Cara Buat Rojak Buah. Sebut saja Rojak Buah mesti akan buatkan kita rasa terliur dengan rasa manisnya, pedas, masam dan macam-macam lah rasa istimewanya Rojak Buah ni kan. Jadi, kepada anda yang suka dengan Rojak Buah untuk dijadikan hidangan petang atau malam anda mencicah boleh […]

Continue Reading

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi

| January 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Cara Buat Maggi Kimchi | Hai assalamualaikum. Hari ni kami nak kongsikan kepada anda resepi cara buat maggi kimchi. Anda tahu tak kimchi tu apa? Okay mari kami terangkan sikit pasal kimchi ni. Kimchi merupakan makanan tradisional Korea iaitu sayur yang telah diperap dan dijadikan sebagai makanan sampingan orang Korea. Halal atau tak? Kalau […]

Continue Reading

Resepi Nasi Goreng Tomyam Sedap

Resepi Nasi Goreng Tomyam Sedap

| January 13, 2020 | 0 Comments

Resepi Nasi Goreng Tomyam Sedap |Assalamualaikum. Resepi kita hari ni ialah Nasi Goreng Tomyam yang sangat sedap, pedas, senang dan terliur. Hidangan ni sangat sesuai untuk di nikmati sebagai makan malam atau pagi anda. Anda yang gemar makan nasi goreng boleh cuba buat resepi sedap Nasi Goreng Tomyam daripada khairulaming ni. Bahan-Bahan Buat Nasi Goreng […]

Continue Reading